לקראת חג החנוכה, קיים בית הספר מו''ר את ''מרוץ הלפיד''. זו השנה השנייה שבה מתקיים המרוץ, אשר מהווה אירוע ספורטיבי – ערכי שמחבר בין עבר להווה
ראש העיר, חיים ביבס, המשמש גם כיו"ר מרכז השלטון המקומי עדכן השבוע יחד עם שר האוצר, משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט על כך שהושג פתרון למצוקת הרשויות במימון רפורמת הסייעת השנייה. ביבס עדכן כי משרדי החינוך והאוצר נרתמו לסוגיה ומנעו את הגדלת תשלומי ההורים והעלאת ארנונה כי יוקצה תקציב ייעודי נוסף עבור מימון סייעת שנייה בגני הילדים. כך, בעזרת התקצוב הנוסף יוכלו הרשויות המקומיות ליישם את הרפורמה הממשלתית באופן מעשי ולשפר את מצב הילדים בגנים.
על פי הסיכום בין מרכז השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך נמצא המימון המשלים ליישום המלא של הוספת סייעת שנייה בגנים על פיו, רשויות חלשות, בדירוג סוציו-אקונומי 1-5, יזכו למימון ממשלתי מלא ואילו רשויות מאוזנות בדירוג סוציו אקונומי 6-10 ימומנו ב- 80%.
המשמעות עבור העיר, מודיעין מכבים רעות היא שהעירייה תממן את עלות 20% משכרן של הסייעות הנוספות. בעירייה ציינו כי הרפורמה מתייחסת לגנים הקדם חובה בעיר (גילאי 4-3) כאשר על פי ההערכות מינהל החינוך כ-50 גנים מתוך 80 גנים אלה הם גנים בהם יש יותר מ-30 ילדים, מספר המהווה את קריטריון הסף להוספת סייעת שנייה. במקביל העירייה כבר החלה בתהליך לקליטת סייעות נוספות.
כזכור, במתווה הקודם, הוקצו כ- 400 מיליון שקלים בלבד, סכום שהותיר את הרשויות ללא מימון מלא והציב את הרשויות המקומיות בקשיים כלכליים ליישום הרפורמה. מרבית הרשויות המקומיות בישראל מצויות בגירעון וחלקן המועט מאוזן תקציבית. כל חריגה מתקציבי הרשויות משמעה מציאת מקור מימון נוסף. בשל כך, התריעו הרשויות על התנגדותם להעלאת ארנונה או תשלומי הורים לטובת מימון הרפורמה וכאמור, פנייתן התקבלה.
חיים ביבס יו״ר מרכז שלטון מקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "התגייסותו המידית של שר האוצר משה כחלון לפתרון הבעיה, מתוך נכונות מלאה והבנה של מצוקת ההורים מחד והמגבלות התקציביות של הרשויות המקומיות מאידך, הביאה למציאת התקצוב הנדרש. יחד עם שר החינוך נפתלי בנט הושגו ההבנות הנדרשות להובלת הרפורמה . מרכז השלטון המקומי סבור כי רק על ידי שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה ניתן לבצע רפורמות ממשלתיות ולשפר את איכות חייהם של כלל תושבי מדינת ישראל."
משה כחלון, שר האוצר: "השקעה בחינוך לגיל הרך היא מאבני היסוד לצמצום הפערים החברתיים - גם מבחינה חברתית וערכית, וגם מבחינה כלכלית. מחובתנו להעניק לילדנו הזדמנות שווה. מדובר בצעד שמעיד על סדר עדיפויות חדש של הממשלה ומחזק את הרשויות החלשות יותר."
נפתלי בנט, שר החינוך: הגיל הרך נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו, זהו הגיל המעצב ונמשיך להשקיע בו. ב-1 לספטמבר, כפי שהתחייבנו, תצא רפורמת הסייעת השנייה לדרך, ולכל ילד וילדה בגן יהיה יחס אישי יותר וסביבה עשירה יותר. אני מברך את השלטון המקומי ואת משרד האוצר על שיתוף הפעולה, ומודה להם שנרתמו למען מטרה חשובה זו. כל השותפים מבינים כי השקעה בגיל הרך היא המפתח ליצירת עתיד טוב לילדנו, ועתיד טוב למדינת ישראל."
01/01/2025 א' טבת תשפ"ה
לקראת חג החנוכה, קיים בית הספר מו''ר את ''מרוץ הלפיד''. זו השנה השנייה שבה מתקיים המרוץ, אשר מהווה אירוע ספורטיבי – ערכי שמחבר בין עבר להווה
01/01/2025 א' טבת תשפ"ה
יוזמה קהילתית מרגשת לרגל חג החנוכה. בתי הספר היסודיים – היובל, אבני חן ואסיף חברו יחד, כדי להכין מארזים מתוקים ומלוחים למען חיילי וחיילות צה''ל
26/12/2024 כ"ה כסלו תשפ"ה
בבית הספר אבני החושן ציינו לאחרונה את שבוע ''שעת הקוד העולמי''. יוזמה בינלאומית, המאפשרת לילדים ולילדות להתנסות בכתיבת קוד, ללמוד על עולם ההייטק והחדשנות בדרך חווייתית ומהנה
26/12/2024 כ"ה כסלו תשפ"ה
במהלך חודש נובמבר 2024, השתתפו עשרות גני ילדים ובתי ספר ממודיעין מכבים רעות בפעילות חווייתית ומלמדת של זריעת פרחי בר במרחבי הטבע העירוני
26/12/2024 כ"ה כסלו תשפ"ה
ביום חמישי 19.12.24 התארחה בבית הספר אורט עירוני ד', משלחת של כ-60 אנשי חינוך, מורים ומנהלים מאזרבייג'ן שבאו ללמוד על התוכניות שפיתח בית הספר
19/12/2024 י"ח כסלו תשפ"ה
בתי ספר משתתפים בתכנית לשימור נחל ענבה
04/12/2024 ג' כסלו תשפ"ה
לאחרונה זכו תלמידי בית הספר אורט עירוני ד',שכבות ט' ו-י''א, להיפגש עם מפקד הכוח שחיסל את רב המרצחים, יחיא סינוואר, שסיפר לתלמידים על המלחמה
04/12/2024 ג' כסלו תשפ"ה
בית הספר אמי''ת בנים אירח את תלמידי כיתות ח' מישיבת אמי''ת צפת, ליום הפוגה של חיבור וגיבוש והרבה רוגע ושמחה, מהימים המורכבים של המלחמה
19/11/2024 י"ח חשון תשפ"ה
ביום רביעי 13.11.24 ציינו בבתי הספר בעיר את יום הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, על פי התאריך העברי י''ב בחשוון תשנ''ו, לפני 29 שנים
17/11/2024 ט"ז חשון תשפ"ה
בית הספר היסודי "עמית", השיק לאחרונה פרויקט חדש – "בוחרים בשישי". יום לימודים בו התלמידים יכולים לבחור מבין קורסים שונים לגוף ולנפש, אשר מועברים על ידי הצוות החינוכי
17/11/2024 ט"ז חשון תשפ"ה
בית הספר היסודי "אלונים" התחדש לאחרונה במרחב למידה דינמיקלאס, אשר ישמש את כל שכבות הגיל בבית הספר. המרחב, המשלב את כל החושים, מיועד ללמידה אינטראקטיבית חווייתית
06/11/2024 ה' חשון תשפ"ה
בביה"ס ''נוף הרים'' נחנכה ספרייה ע"ש סרן אורי שני ז"ל, מפקד מחלקה בגדוד 51 של חטיבת גולני, שבבוקר השבעה באוקטובר יחד עם מחלקתו הוביל צוותים לקיבוץ כיסופים ונפל בקרב הרואי על הגנת המולדת
07/11/2024 ו' חשון תשפ"ה
תוכנית חדשה לחינוך סביבתי על חיות הבר בסביבה העירונית יוצאת לדרך. התוכנית תפעל בבתי הספר היסודיים מתוך תפיסה כי החינוך הערכי – סביבתי מתחיל בגיל צעיר
31/10/2024 כ"ט תשרי תשפ"ה
שנה שלישית של התכנית המיוחדת יצאה לדרך. הפעם, עם שבעה בתי ספר בעיר, אשר יתמקדו בהיבטים חשובים שונים של שמירה על הסביבה, כדור צעיר שיכול להשפיע ולהיות מעורב במשבר האקלים
31/10/2024 כ"ט תשרי תשפ"ה
קהילת בית הספר ''היובל'' נרתמה להכנת ארוחת ערב למשפחות מטה החטופים כאשר התלמידים הכינו ברכות וציורים לחיזוק בני המשפחות, אשר עוברים ימי גיהנום עלי אדמות
31/10/2024 כ"ט תשרי תשפ"ה
בתי הספר בעיר ציינו את יום הזיכרון לנופלי טבח השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל באמצעות מעגלי שיח, מייצגים, ופעילויות המוקדשות לזכרם של הנופלים ולתפילה לשובם של החטופים
15/10/2024 י"ג תשרי תשפ"ה
בית הספר אורט עירוני ד' ממשיך להוביל את תחום החינוך הטכנולוגי והחדשני, והפעם עם יוזמה פורצת דרך המאפשרת לתלמידי כיתה ח' ללמוד מגוון קורסים רלוונטיים למאה ה-21 באמצעות למידה מרחוק
30/09/2024 כ"ז אלול תשפ"ד
בית הספר היסודי הצומח ''ארץ מולדת'' בשכונת מורשת, חנך מרחב חדשנות ויצירה, עבור תלמידי שכבות א' – ב'. במרחב תתקיים למידה חווייתית דרך משחק, חקר, יצירה ובנייה, באופן קבוצתי או אישי
25/09/2024 כ"ב אלול תשפ"ד
לכבוד פתיחת שנת הלימודים החדשה וכחלק מהמטרה השנתית של לכידות קהילתית וערך האחדות, התקיים בוקר קהילתי מיוחד להורים, לילדים ולצוות בית הספר
12/09/2024 ט' אלול תשפ"ד
בחודש נובמבר ייפתח לראשונה מועדון קריאה לבני ובנות נוער בכיתות ז'-ט', עם מפגשים המשלבים קריאה וכתיבה בספרייה ע"ש משה שכטר ומפגשים מקוונים וזאת במטרה להעשיר ולהרחיב את תחום הקריאה והיצירה