נלחמים ביתושים

15/08/2024 י"א אב תשפ"ד

לראשונה, תבצע עיריית מודיעין מכבים רעות פיילוט ייחודי לטיפול ביולוגי חדשני נגד מטרד היתושים. הפיילוט יתחיל בימים אלה ב-40 מוקדים ברחבי העיר, שנבחרו על פי פניות מוקד ואזורים רגישים בהם יש חשד לקיום מקורות מים עומדים או כאלו שבהם נוטרו יתושים רבים.

אז איך זה עובד? מדובר בשיטה חדשנית SIT, שעוצרת את התרבות היתושים בסביבתם, באמצעות פיזור ממוקד של מאות יתושים זכרים עקרים מספר פעמים, ללא יכולת להרבות את היתושה הנקבה העוקצת. היתושים העקרים הם מסוג "נמר אסייתי", מין פולש לישראל, שנחשב למעביר עיקרי של נגיפים שונים ונשא של נגיף קדחת דנגי ובמקרים רבים, קדחת הנילוס המערבי. היתושים הזכרים העקרים מתרכזים בעיקר סביב פרחים וצמחים ומחפשים נקבות להזדווג עמן, ואינם עוקצים כאמור. כך שצפוי דילול של אוכלוסיית היתושים הקיימת בתוך מספר שבועות.

פתרון יצירתי ללא שימוש בחומרי הדברה כלל כך שאינו מזיק לסביבה ולאדם, אשר הוכח ונבדק מחקרית כיעיל בארץ ובעולם ובעירייה מקווים כי הפיילוט ינחל הצלחה.

יוסי אביבי, מחזיק תיק הבריאות: "היתושה צריכה זכר פורה כדי לייצר דור המשך. היתושה צריכה מים מתוקים עומדים כדי להטיל ביצים. המטרה שהוצבה בפנינו זה צמצום הזכרים הפוריים במרחב במקביל להשמדת ביצים שכבר הוטלו. נתחיל בפיזור מאות אלפי יתושים זכרים עקרים ואת הביצים שכן יוטלו באגם ענבה יאכלו דגי גמבוזיה שנרכשו לטובת הנושא. אנו ממשיכים לבקש מהתושבים לרוקן תחתיות של עציצים ובריכות נוי בגינות המלאים במים עומדים, כי רק יחד ננצח".

מודיעין מכבים רעותמודיעין מכבים רעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד