מרעננים את ההנחיות

07/08/2024 ג' אב תשפ"ד

יותר מ-300 ימים עברו מאז תחילת המלחמה, ובצל האיומים החדשים למתקפה איראנית משולבת בכוחות אזוריים, עורכת העירייה בהובלת ראש העיר חיים ביבס, דיונים תכופים של הערכות מצב בשיתוף פעולה הדוק עם פיקוד העורף.

נכון ליום, רביעי 7.8.24, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף לתושבים, והמשמעות היא שכמו מתחילת המלחמה, יש לנהל שגרת חירום, כלומר, לרענן את ההנחיות המוכרות ומצילות החיים.

העירייה על כל אגפיה נמצאת ברמת המוכנות הגבוהה ביותר למעבר משגרה למצב חירום במידה ויידרש. אגף הביטחון והחירום בעירייה באופן מוגבר עם סיורים המבוצעים בשטח באופן תדיר על ידי ניידות הביטחון, השיטור העירוני.

מבוצעים אימוני הכשרה חשובים ליחידת החילוץ וההצלה העירונית וכיתת הכוננות הרפואית שהוקמה בצל המלחמה ומורכבת מאנשי רפואה תושבי העיר שמתנדבים לשמש קו ראשון לטיפול ועזרה מידית באירוע חירום. בנוסף, מסייע המשמר העירוני המורכב מכ-200 מתנדבים, בעיבוי מעגל האבטחה ברחבי העיר.

בעירייה מזכירים כי על התושבים לוודא שהמרחב המוגן מוכן ומסודר לשהות בטוחה במידת הצורך. המקלטים ברעות ובמכבים פתוחים וערוכים לציבור.

במידה ונשמעת אזעקה, יש להיכנס למרחב המוגן בתוך 90 שניות (דקה וחצי) ולשהות בו עשר דקות. בהקשר זה, פרסם פיקוד העורף לפני יומיים את השירות החדש שייתן התרעה מיידית הנקראת "מסר אישי". מדובר בהודעה מתפרצת למסך הראשי במכשיר הנייד, שיתרונותיה הם שהיא אינה זקוקה לGPS או לאינטרנט, ופועלת ברשת סלולרית בקליטה מינימלית.

ההודעה תישמע בצליל חזק (בהתאם לתקינה הבינלאומית) יחד עם רטט, גם אם המכשיר הנייד במצב שקט. כמו כן, היא משמשת במצבים של אירועים רחבי היקף בהתאם לשיקול הצבא, ואינה מחליפה את היישומון של פיקוד העורף המתבסס על GPS בהתאם למיקום.

הנחיות נוספות חשובות הן לוודא כי יש ציוד במרחב המוגן הכולל תאורת חירום, אוכל יבש, בקבוקי מים בהתאם למשפחה, רדיו סוללות ומטענים ניידים. לפניכם חוברת דיגיטלית אשר מרכזת את כל ההנחיות במצבי החירום השונים – לחצו כאן

תמונת פנורמה של העירתמונת פנורמה של העיר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד