מתכוננים לשנה''ל תשפ"ה

15/08/2024 י"א אב תשפ"ד

ראש מינהל חינוך בעירייה, בתיה שוכן אורבוך, הציגה בישיבת המועצה שהתקיימה ביום רביעי 7.8.24, את נתוני מערכת החינוך לשנת תשפ"ה הכוללים נתונים המספריים, חזון ואתגרים שונים שעומדים בפניה.

בפתח דבריה הציגה ראש מינהל חינוך את המטרות של מערכת החינוך להתפתח ולהוביל חדשנות פדגוגית, רצפים חינוכיים ושוויון הזדמנויות לכל תלמיד, לצד הבנייה והצמיח של העיר. בשנים האחרונות נעשה שינוי מעמיק בתהליך הבחירה של מוסדות החינוך בהתאם למודל בחירה מבוקרת, במסגרתו מתאפשר להורים לבחור על פי הייחודיות והחזון של כל מוסד חינוך, את המסגרת המתאימה במרחב העירוני לצד אפשרויות בחירה של עוגן (המסגרת המתאימה בהתאם למסגרת בה לומד הילד בשנה הנוכחית) ושכונת מגורים. אלו יישקלו על ידי מינהל החינוך באמצעות מנגנון ויסות אשר ממפה את הנתונים המערכתיים והדמוגרפים.

התמונה החינוכית בבתי הספר העל יסודיים לשנת תשפ"ב, חושפת נתונים מרשימים ובהם 94% התמדה , 0.4% נשירה , 53.5% בגרות במתמטיקה 4-5 יחידות, 88.4% אנגלית 4-5 יחידות, 70.5% זכאים לבגרות טכנולוגית ו-24.6% בגרות מצטיינת. ההישגים מתייחסים לכלל התלמידים לרבות החינוך המיוחד המהווים כ 10% מכלל התלמידים וכן תלמידים עולים חדשים המהווים כ 3% מכלל התלמידים.

מבחינת אפיונים של מוסדות החינוך לשנת הלימודים הקרובה תשפ"ה, יהיו 49 בתי ספר ו-166 גני ילדים. 32 בתי ספר יסודיים, 13 בתי ספר על יסודיים, ארבעה בתי ספר לחינוך מיוחד, 47 גני חינוך מיוחד, 129 כיתות חינוך מיוחד בבתי הספר הרגילים.

בשנים האחרונות מתמודד מינהל החינוך עם האתגר הדמוגרפי של קיטון מספר התלמידים בשכונות הוותיקות. הנתון הכללי מלמד כי שיעור התלמידים מכלל התושבים בירידה מתמדת– 26.7% בשנת תשפ"ד, לעומת 28.8% בשנת תשפ"א. עוד על פי הנתונים, שכונת מורשת החדשה והצומחת, הינה ללא ספק השכונה עם אחוז הילדים הצעירים הגדול ביותר. כ-20% מילדי הגנים בעיר, הינם משכונת מורשת. 18.3% מכיתות א' ממורשת ו-15% בכיתות ב' ממורשת.

האתגר הדמוגרפי יוצר צמצום כיתות בבתי הספר, אך יש בכך הזדמנות למענים לצרכים קהילתיים וחינוכיים נוספים במבנים שמתפנים. כמו כן, ישנה עלייה במספר תלמידי החינוך המיוחד במערכת החינוך העירונית.

מבחינת בינוי מוסדות חינוך בשכונת מורשת, בית הספר "צלילים" לחינוך מיוחד יצא למכרז לבנייה, בית הספר היסודי ממלכתי "ארץ הצבר" יתחיל בקרוב בנייה, שישה גני ילדים ייפתחו בשנת הלימודים הקרובה. בנוסף, מוקם בית ספר על יסודי ממלכתי דתי עם 24 כיתות שצפוי להיפתח באוגוסט 2025.

השנים האחרונות וביתר שאת המלחמה, יצרו צורך בחיזוק החוסן הקהילתי של צוותי החינוך, התלמידים וההורים. מינהל החינוך עוסק בזה רבות יחד עם השירות הפסיכולוגי החינוכי, מפעיל צוותים לשעת חירום, ממפה קבוצות סיכון ומזמן מפגשי שיח רבים עם התלמידים, הצוותים והקהילה.

מרחב חינוך חדשנימרחב חינוך חדשני


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד