לראשונה חוברת מתכונים עירונית

08/08/2024 ד' אב תשפ"ד

בימים אלה, יוצא לדרך פרויקט עירוני מיוחד בהובלת אגף שירותים חברתיים בעירייה, להעלאת המודעות בקהילה לצליאק.

במסגרת הפרויקט, יופק לראשונה בעיר ספר מתכונים ללא גלוטן, בו יככבו עשרות מתכונים של תושבות ותושבי העיר שייבחרו על ידי ועדה מקצועית.

צליאק הינה אי-סבילות קבועה לגלוטן המצוי בדגנים כמו למשל - חיטה, שעורה, שיפון וכו'. צליאק מכונה גם "מחלת אלף הפנים" בשל מגוון התסמינים הרחב שעלול להתלוות אליה, השונים בסוגם ובחומרתם. הטיפול בצליאק הוא תזונה נטולת גלוטן במהלך כל החיים.

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה גדולה בשיעור הילדים המאובחנים בצליאק. העירייה נרתמת להעלאת המודעות לנושא ולהבטחת סביבה בטוחה למאובחני הצליאק תושבי העיר זאת באמצעות שלל פעילויות הכוללות, בין היתר, סדנאות לילדים, הפנינג להעלאת מודעות, הרצאות מקצועיות וחווייתיות, פרסומים להעלאת המודעות ועוד.

רוצים להשתתף בחוברת המתכונים? ניתן לשלוח מתכון אהוב ללא גלוטן כמובן, ותמונה של המאכל לכתובת המייל lizi_a@modiin.muni.il עד לתאריך 15.9.24. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון 073-2326329

הפרויקט מבוצע בשיתוף עם מחלקת הבריאות ומחזיק תיק הבריאות יוסי אביבי.

עמיעד טאוב, סגן ראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים: ''הפרויקט והראייה של התושבים המתמודדים עם צליאק בפרט ועם רגישות למזון ככלל מהווה הזדמנות להביא לידי ביטוי ערכים של קבלת האחר, עזרה לזולת, התחשבות ואחריות סביבתית. זה כוחה של קהילה. אני מודה לכל השותפים ובעיקר לליזי אזולאי על הפקת הפרויקט החשוב''.

תמונת המחשהתמונת המחשה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד