מתנדבי יחידת החילוץ העירונית

26/09/2024 כ"ג אלול תשפ"ד

בימים אלה, עברו מתנדבי יחידת החילוץ וההצלה העירונית, הכשרת מחלץ 03, הכשרה ייחודית, שאושרה על ידי פיקוד העורף רק ליחידת החילוץ המודיעינית מבין כל היחידות הדומות. דבר אשר מעיד על מקצועיותה וכשירותה המרשימה של היחידה.

כזכור, יחידת החילוץ וההצלה הוקמה לפני יותר מעשור, בעקבות שינוי משמעותי בתפיסה והיערכות העירייה למצבי משבר. גישה זו יוצאת מנקודת הנחה כי ייתכן מצב שבו בשעת חירום, של נפילת טילים או רעידת אדמה באזורים נרחבים בארץ, כוחות צה"ל, פיקוד העורף, וכוחות ההצלה לא יוכלו לתת מענה מהיר ומלא למספר רב של זירות פעולה.

במקרים כאלה העירייה נדרשת לתפקד באופן עצמאי ולספק שירות ומענה לתושבי העיר ללא כל סיוע או תמיכה של גורמי חירום והצלה מקצועיים.

זהו המחזור השני אשר משתתף בהכשרה המתקדמת מאוד, כאשר יחד עם מסיימי המחזור הראשון, מדובר על כמאה מתנדבים ומתנדבות, אשר הוכשרו באימונים מקצועיים מורכבים, במשך ארבעה ימים, בהובלת מדריכות פיקוד העורף ובעלי תפקידים ביחידת החילוץ הארצית.

בתרגיל המסכם שהתקיים באתר האימונים בפיקוד העורף ברמלה, התמודדו המתנדבים עם דילמות וסיטואציות מורכבות לאיתור וחילוץ לכודים רבים מתחת להריסות, ברמה מאוד גבוהה ומקצועית ובציוד משוכלל.

לאחר שסיימו את ההכשרה, יעברו המתנדבים כשירות שנתית בחטיבת החילוץ בפיקוד העורף, על מנת לשמור על המוכנות לכל תרחיש חירום.

אימון יחידת החילוץאימון יחידת החילוץ


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד