לזכרו של רס"ל אלון קודריאשוב

11/09/2024 ח' אלול תשפ"ד

ביום חמישי 29.8.24, נערך טקס הנצחה לקריאת משעול, ע"ש רס"ל אלון קודריאשוב, תושב העיר, אשר נפל בקרב על הגנת המולדת, במלחמת חרבות ברזל.

במשעול אשר ממוקם ברחוב דם המכבים 1 ליד הדיור המוגן עזריאלי פאלאס, התכנסו בני המשפחה, חבריו לנשק מחטיבת הקומנדו ותושבי העיר, אשר באו לחלוק כבוד לזכרו.

אלון ז"ל, שירת כלוחם ביחידת אגוז בעוצבת הקומנדו. בבוקר 7 באוקטובר, הוקפץ יחד עם חבריו לצבא, ובקרב מול המחבלים נפלו 26 לוחמי החטיבה, בהם גם תושב העיר, רס"ל יונתן סביצקי ז"ל. עם התחלת התמרון הצבאי ברצועת עזה, לחם אלון יחד עם חבריו במשך חמישה חודשים. ביום שישי 29.3.24, נפל אלון ז"ל בקרב בדרום הרצועה והוא בן 21 בלבד.

חבריו מספרים כי באותה תקופה, היווה אלון עוגן של שקט וביטחון והוא לחם בעוז בפעולות שהצילו את חבריו ליחידה. "מעט דיבורים והרבה מאוד מעשים" היה המשפט שהכי אפיין את אלון ז"ל בעשייתו כנער וכלוחם.

טקס ההנצחה הינו מיזם ייחודי ומרגש של העירייה שנועד להנציח את זכרם של הנופלות והנופלים, בקריאת מעלה או משעול על שמותיהם של החיילות והחיילים, ליד הבית בו גדלו או מקום אחר המהווה חלק מאישיותו של הנופל. ההחלטה על מקומות ההנצחה נקבעת בוועדת ההנצחה העירונית לאחר פגישות עם משפחות החללים.

טקס קריאת משעול ע"ש אלון קודריאשובטקס קריאת משעול ע"ש אלון קודריאשוב


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד