אבטחת מוסדות החינוך בתשפ"ה

29/08/2024 כ"ה אב תשפ"ד

לקראת שנת הלימודים החדשה בצל המלחמה מושם דגש רב על מערך האבטחה של מוסדות החינוך בהובלת מינהל ביטחון וחירום בעירייה.

ההיערכות כוללת שני רבדים חשובים. הראשון, רמת המוכנות של צוותי החינוך, התלמידים והמרחבים המוגנים במוסדות החינוך לתרחישי חירום שונים שעלולים להתרחש. השני, עיבוי וחיזוק מעגלי האבטחה הנמצאים בדריכות ומוכנות מתמדת.

בשבועיים האחרונים, נבדקו מערכות המיגון ומרכיבי הביטחון בגנים ובבתי הספר ברחבי העיר, ובימים אלה, מוחלפים הקודים המאפשרים כניסה לגני הילדים כמשנה זהירות. בנוסף, נבדקו כלל המרחבים המוגנים במוסדות החינוך, והם תקינים וערוכים לכל תרחיש. במוסדות החינוך החדשים, הושלם כל הציוד הנדרש לעזרה ראשונה.

במינהל ביטחון שירות וחירום יקיימו תרגילי כניסה למרחבים המוגנים אשר יבוצעו בימים הראשונים של שנת הלימודים, על מנת לרענן את ההנחיות לצוותים ולתלמידים. בהקשר זה חשוב לציין כי, כי לאורך כל שנת הלימודים מתבצעים תרגילים והדרכות עם צוותי החינוך לתרחישי קיצון כמו ירי טילים, חפץ חשוד, רעידת אדמה, שריפה ועוד.

בנוסף, מתבצעת כאמור היערכות לחיזוק המוכנות ומעגלי האבטחה ליד מוסדות החינוך. ההיערכות כוללת פגישות עבודה עם משטרת מודיעין אשר תעבה את מערך האבטחה בדגש על הימים הראשונים לשנת הלימודים ואליה יצטרפו גם מתנדבי כיתת הכוננות, מתנדבי המשמר העירוני וכוחות נוספים.

בנוסף, בוצעה היערכות מול חברת האבטחה של מוסדות החינוך אשר יאיישו במאבטחים חמושים את הכניסות לבתי הספר. לאורך כל שנת הלימודים, יופעלו ניידות ביטחון ושיטור עירוני אשר יסיירו ליד מוסדות החינוך במשך כל היום עד לסיום יום הלימודים, והם ערוכים באופן מיידי לכל הקפצה במקרה חירום.

סיירת ביטחון עירוניתסיירת ביטחון עירונית


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד