פותחים שנת לימודים במסגרות סחלבים

29/08/2024 כ"ה אב תשפ"ד

עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה, תחל הפעילות גם בצהרוני עמותת סחלבים עם כ-4,000 ילדים וילדות שייהנו ממסגרת המשכית בגני הילדים ובבתי הספר מסיום יום הלימודים ועד השעה 17:00. בנוסף נערכים בסחלבים לפתיחת ארבעת גני סחלבים, מעון אודם ו-2 כיתות תינוקייה חדשות במעון מפוחית בשכונת הציפורים.

השבוע, במסגרת ימי הערכות לתחילת שנה, עברו צוותי הצהרונים הכשרה בתכנית הפדגוגית-חברתית. הם הודרכו על ידי אנשי מקצוע, קיבלו כלים ורעננו נהלי עבודה, בטיחות וביטחון ע"י הקב"טים העירוניים.

בכל שנה נבחר נושא המלווה את מסגרות הצהרונים כאשר השנה נבחר הנושא: "בעלי מקצוע". בתחילת חודש ספטמבר יעסקו בצהרונים בנושא התחלות חדשות והכרות, תוך שילוב משחקי הכרות ובהמשך יעמיקו בנושא השנתי.

לצד פעילויות ערכיות וחווייתיות, ייהנו הילדים במהלך הצהרון גם משני חוגים חיצוניים, שיתקיימו לאורך השנה בנושאים: תיאטרון סיפור, מדע, תנועה, משחקי חשיבה, ספורט ועוד.

במרכז לגיל הרך, שמרכז את מערך הצהרונים של סחלבים, ממליצים השבוע להורים שילדיהם בגני הטרום טרום חובה וטרום חובה, אשר מסיימים מוקדם יותר בימי ההסתגלות הראשונים, להביא את הילדים לצהרון בשעה 14:00 על מנת שיכירו את הצוותים והחברים ויקלו על הסתגלותם למסגרת.

בצהרונים יקבלו הילדים ארוחת צהריים חמה ומזינה. לצורך כך נבנה תפריט דו שבועי עם מנות בריאות ומגוונות תוך הקפדה על שימוש בבשר שאינו מעובד. התפריט עודכן בהתאם להנחיות משרד הבריאות וכולל שילוב דגנים מלאים, עידוד הילדים לאכילת ירקות לצד הפחתת השימוש בנתרן ובתבלינים.

בעמותת סחלבים מזכירים השבוע כי בהתאם לעדכון המחירים וצמצום ההשתתפות של משרד האוצר בסבסוד הצהרונים, מחירי הצהרונים יעודכנו השנה כאשר בגנים ישלמו ההורים 1,015 ₪ לחודש ובבתי הספר 865 ₪ לחודש.

בנוסף לפעילות בצהרונים נערכים בימים אלה בעמותת סחלבים להפעיל את ארבעת גני סחלבים, את מעון האודם הכולל שלוש כיתות: תינוקייה, פעוטות ובוגרים וכן את מעון מפוחית החדש הכולל 2 כיתות תינוקייה שיחלו לפעול השנה בשכונת הציפורים. במהלך השנה צפוי להיפתח מבנה מעון נוסף בשכונת הציפורים שעתיד לכלול 3 כיתות, בדומה למעון האודם.

עוד מידע באתר סחלבים לחצו כאן

פעילות בצהרוני סחלבים בפניםפעילות בצהרוני סחלבים בפנים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד