הנצחת חללי צה''ל בעיר

18/12/2023 ו' טבת תשפ"ד


ביום רביעי 13.12.23 התחיל המיזם המרגש להנצחת שמות החללים בטקס לקריאת מעלה על שם סמל שירה שוחט ז"ל שנפלה ביום שבת כ"ב בתשרי התשפ"ד, 7.10.23. הטקס נערך במעמד משפחת שוחט ההורים משה וליטל והאח הצעיר איתי, ראש העיר חיים ביבס, חברי מועצה ותושבים רבים שהגיעו לחלוק כבוד לשירה. בטקס הוסר הלוט מעל שלט המשעול ואבן הזיכרון בכניסה למעלה שיוצא מרחוב יששכר 42.

מפרוץ המלחמה, ספגה מודיעין מכבים רעות אבדות קשות בנופלם של מיטב בניה ובנותיה. העירייה פועלת להנצחתם של חללי מערכות ישראל בעיר, בקריאת מעלה או משעול על שמם של החללים, ההופכים לחלק בלתי נפרד מסיפורה של העיר במרחב הציבורי.

כידוע, ברחבי העיר יש אתרים, אנדרטאות ומשעולים להנצחת זכרם ולהנחלת מורשתם של לוחמות ולוחמים,בנות ובני העיר מודיעין מכבים רעות, אשר נפלו במערכות ישראל בעת שירותם בצה"ל ובפעולות איבה.

במהלך השבועות האחרונים נפגשו חברי ועדת ההנצחה העירונית בראשות מ"מ ראש העיר, שלמה פסי ובהובלת מנכ"ל העירייה יורם כרמון ומנהלת אגף השירות, לטם גל, עם משפחות החללים. המפגשים נעשו לאחר שמלאו 30 ימים למותם ובתיאום עם המשפחות ורצונן. ביחד עם המשפחות נקבע מיקום המעלה או המשעול, המסמל קרבה לבית בו גר החלל או משהו בדמותו של החלל בו יונצח.

מועדי הטקסים הבאים:

  • טקס לקריאת משעול על שם סמל דוד עמית חבורה ז''ל יתקיים ביום חמישי, 14.12 בשעה 14:00, רחוב יער יתיר 8.

  • טקס לקריאת מעלה על שם רס"ן אדיר עבודי ז''ל יתקיים ביום חמישי 14.12 בשעה 17:00, שדרת עמק האלה 22.

    הטקסים יתקיימו במעמד משפחות החללים והציבור מוזמן להגיע ולכבד את הנופלים.

טקס הסרת הלוט במעלה שירה שוחטטקס הסרת הלוט במעלה שירה שוחט


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד