עדכון היתכנות חפירות תת קרקעיות

02/11/2023 י"ח חשון תשפ"ד

בעקבות פניות שהתקבלו למוקד העירוני בדבר קולות של חפירות הנשמעים מכיוון בית סירא לעיר נבקש לעדכן, כי בעקבות פניית ראש העיר, חיים ביבס, אל פיקוד העורף, בוצע בתאריך 31.10.23 סיור מקצועי עם קציני הנדסה מומחים בתחום מנהרות, קציני פיקוד העורף, נציגי נפת ירקון ובכירי העירייה בראשות ראש העיר.


המטרה הייתה לבחון היתכנות לקיומן של חפירות תת קרקעיות באזור העיר. הצוות המורכב מקצינים מומחים בעלי רקע מבצעי בתחום, בחן פניות שהגיעו למוקד העירוני בשבועות האחרונים וביצע סיור מקצועי במספר אתרים ברחבי העיר. בנקודות בהן בוצע הסקר בחנו צוותי הנדסה את הקרקע באמצעים ייעודיים ובסריקה רגלית.

בדיקות קרקע באתר בעירבדיקות קרקע באתר בעיר
בדיקות קרקע באתר בעירבדיקות קרקע באתר בעיר

בסיכום הבדיקות נמסר לעירייה כי "לא נמצאו ממצאים המעידים על חפירה או ממצא חריג לכך שישנה פעילות חפירה תת קרקעית באזור העיר." עוד נמסר, כי הייתכנות לקיומן של מנהרות בתוך שכונות העיר המערביות הן קלושות לנוכח המרחק הרב בין השכונות לבית סירא כמו גם בשל סוג הקרקע בעיר. על פי המומחים הרעשים שנשמעים בבתים הם לרוב קולות מהצנרת ורעשי בניין.

תושבים השומעים רעשים מוזמנים לפנות למוקד העירוני 106 ו-08-9726020 והנושא ייבדק.

לצד הבדיקות של פיקוד העורף, הנחה ראש העיר, חיים ביבס, את מנכ"ל העירייה לשכור את שירותיו של מכון גיאופיסי מקצועי ולהתייעץ עם עוד גורמים מהתחום. העירייה ביצעה התקשרות עם מכון גיאופיסי אשר יבצע סקירות באזור קו התפר בין מכבים לבית סירא. הבדיקות יבוצעו באמצעות מכשירים דיגיטליים אשר יוצבו במספר אתרים, לאורך תקופה ארוכה של מספר שבועות כדי לשלול היתכנות של פעילות תת קרקעית באזור זה.

לאחר סיום הבדיקות אנו נעדכן על תוצאותיהן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים מעיריית מודיעין מכבים רעות?
שימרו את המספר שלנו כאיש קשר אצלכם בנייד ושילחו לנו הודעה בווטסאפ בקישור עם השם שלכם ושם שכונת המגורים שלכם.

שימו לב
העירייה פתחה קבוצות הוואטסאפ להעברת הודעות חירום רשמיות של העירייה.

ניתן להצטרף לקבוצה בקישור הבא
שימו לב ההודעות בקבוצות זהות כך שאם אתם כבר באחת מהקבוצות אין צורך להצטרף לקבוצה נוספת.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד