הכשרה מקצועית ליחידת החילוץ העירונית

16/07/2024 י' תמוז תשפ"ד

יחידת החילוץ וההצלה העירונית, המורכבת מתושבות ותושבי העיר שהתנדבו סיימה בשבוע שעבר הכשרה מקצועית שעסקה באיתור וחילוץ לכודים מתחת להריסות במקרה של קריסת מבנים כתוצאה מרעידת אדמה או פגיעת טילים.

יחידת החילוץ וההצלה העירונית, המורכבת מתושבות ותושבי העיר שהתנדבו סיימה בשבוע שעבר הכשרה מקצועית שעסקה באיתור וחילוץ לכודים מתחת להריסות במקרה של קריסת מבנים כתוצאה מרעידת אדמה או פגיעת טילים. ההכשרה התנהלה במשך שלושה ימים רצופים בשעות אחר הצהריים והתקיימה בהמשך להכנות ולהיערכות של אגף ביטחון וחירום לאפשרות של הרחבת המלחמה כך שהיא תשפיע גם על מרחב העיר מודיעין מכבים רעות.

בהכשרה השתתפו כ–120 מתנדבים חדשים, שהצטרפו לאחרונה ליחידה. מדובר בהכשרה הגדולה ביותר שהתקיימה עד היום בנושא.

כידוע, במהלך התקופה האחרונה בוצע מבצע גיוס אינטנסיבי של מתנדבים ליחידת החילוץ וההצלה העירונית, לנוכח המצב הביטחוני והאפשרות שיחידה זו תופעל בתקופת החירום הנוכחית. מטרת היחידה היא לתת מענה מידי וקריטי בחילוץ לכודים או פצועים מהריסות מבנים שקרסו, במקרה של פגיעת טילים או רעידת אדמה.

המתנדבים החדשים, שהצטרפו ליחידה, מהווים כוח סיוע חשוב נוסף ליחידה שמונה היום כ-600 מתנדבים ומתנדבות. נתון מעורר גאווה אשר ממקם את היחידה העירונית בראש יחידות החילוץ וההצלה הגדולות בארץ. יחידה זו כוללת בעלי תפקידים הנדרשים בהתאם לצרכי היחידה, ובהם: מפקדי צוותים, מהנדסי בניין, אנשי מודיעין אוכלוסייה, אנשי רפואה, אנשי לוגיסטיקה, אנשי חמ"ל/חפ"ק, צוות טג"ח ועוד.

ההכשרה התקיימה הודות לשיתופי הפעולה וההכנות המשותפות לחירום של אגף הביטחון והחירום, האמון על הפעלת היחידה, יחד עם פיקוד העורף.

במהלך ההכשרה קיבלו המתנדבים מידע על ייעוד היחידה, האמצעים השונים הקיימים ביחידה והיכולות החשובות של המתנדבים בשטח. את ההכשרה העבירו אנשי פיקוד העורף: מדריכות של חטיבת החילוץ, מהנדסים, אני מודיעין אוכלוסיה ומנהל אגף ביטחון וחירום. בין ההדרכות במהלך ההכשרה הגיע למקום ראש העיר חיים ביבס שהודה אישית לכל המתנדבים: "כמות המתנדבים והמתנדבות המרשימה מוכיחה לנו שוב את רמת המעורבות והאכפתיות שיש לקהילה הנפלאה שלנו בעיר. אני מודה לכל אחד ואחת על הרצון וההתגייסות המהירה והרצון הכן והאמיתי לסייע לעיר ולתושביה. אין ספק שרוח ההתנדבות, מחממת את הלב בימים הקשים שאנו עוברים."

ההכשרה כללה לימוד של תחומים רבים כגון: מהי רעידת אדמה, כיצד נוצרת ומשמעויות ההרס, תרחישי מלחמה ופגיעת טילים במבנים, סוגי קריסת מבנים, טכניקות חילוץ, טכניקות איתור וטיפול בלכודים, תרגול איסוף מודיעין אוכלוסייה באתר הרס, תרגול והכרת אמצעים לביקוע/שבירה/ניסור/הגבהה/תימוך במבנים מסוכנים באמצעות הכלים והאמצעים הקיימים ביחידה. כמו כן הוצגה בפני המתנדבים שיטת ההפעלה בחירום של היחידה, כאשר בנוסף נערך תרגיל גדול ומסכם שהתקיים באתר חילוץ גדול בבסיס פיקוד העורף ברמלה.

בסיום ההכשרה הוסמכו המתנדבים החדשים לתחום האיתור והחילוץ של לכודים מהריסות והצטרפו ליחידת החילוץ וההצלה העירונית. בהמשך יעברו המתנדבים סדרה של אימונים ותרגילים על מנת לשפר מיומנויות וכדי לשמר כשירות מקצועית גבוהה וכן הכשרות מתקדמות יותר בתחום החילוץ.

ראש העיר חיים ביבס: "מדובר בהכשרה חשובה שמשפרת את רמת היכולות של יחידת החילוץ וההצלה לפעול בשעת חירום. בשעת חירום המענה הראשוני הוא הדבר החשוב ביותר והוא אף עשוי להיות מציל חיים, לכן ככל שנקיים עוד הכשרות ועוד אימונים כך נשפר את היכולות הביצועיות של יחידות החילוץ וההצלה. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לשוב ולהודות לכל העוסקים בשמירה על ביטחון העיר ובהכנה לחירום, תודה למתנדבים המסורים ולכוחות הביטחון וההצלה, שפועלים בשגרה ונערכים לעיתות חירום."

מנהל אגף ביטחון וחירום, שמוליק כהן: "יחידת החילוץ וההצלה העירונית ממשיכה בשגרת אימונים ותרגילים לאורך כל השנה על מנת להיות ערוכה ומוכנה לכל תרחיש בשעת חירום. יחידה זו, המורכבת ממאות תושבות ותושבים אכפתיים, יודעת כיום לתת מענה לתרחישי במתארים שונים בעיר ותסייע בכל מה שיידרש."

אימון הכשרה של יחידת החילוץאימון הכשרה של יחידת החילוץ


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד