ביה''ס היובל + ביה''ס אופק

13/03/2022 י' אדר ב תשפ"ב

כיתה ד' מבי"ס היובל וכיתה ד' מבי"ס אופק מאמצות את גבעת התיתורה במשותף, כל בית ספר נמצא בצד שונה של גבעת התיתורה. בשנת 2021 התחילו בתיה"ס את תוכנית אמץ אתר עם מדריך החברה להגנת הטבע.

בפעילות הראשונה שיחקנו משחקי היכרות, משחקי גיבוש והתחלנו לחפש עדויות למגוון המינים הקיימים בגבעת התיתורה. בהמשך ערכנו פעילות חקר קצרה על הנמצא מתחת לרגלינו, וגילינו שהנמצא שונה מאוד ממה שאנו מכירים בסביבת ביה"ס. התפלאנו מהשקט בגבעה, אבל התלוננו על מתקן המים המרעיש מאוד.

לסיכום התחלנו לחשוב מדוע חשוב שיהיו שטחים פתוחים בעיר והתחלנו לתכנן מה אפשר לעשות עם שטח פתוח הנמצא במרכז העיר.

בפעילות השנייה התחלנו לחקור ולהבין איך מפתחים עיר ועדיין שומרים על השטחים הפתוחים ועל הטבע, דרך משחקים והעלאת שאלות לדיון. מה יותר טוב? מקום ליד הבית שנעים לטייל בו ולהתחבר לטבע, או עוד מגדל רב קומות?

עדכון פעילות פברואר 2022

שני בתי הספר התחילו בנובמבר את תכנית אמץ אתר, בעזרת מדריכי החברה להגנת הטבע.

המשכנו לחקור את גבעת התיתורה, לקראת יום השיא הכנו שלטים והסברים על מגוון המינים, הכנו פעילות חווייתית דרך משחק הממחיש את חשיבות המסדרון האקולוגי ומה קרה עם גבעת התיתורה בהקשר זה.

יום השיא שלנו ממש מתקיים עוד רגע. שיתוף פעולה בין שתי כיתות ד', כל אחת מגיעה לגבעת התיתורה מצד אחר, ויחד אנחנו מקיימים את יום השיא כדי ללמוד אלה מאלה מה כל כיתה חוותה בגבעת התיתורה.

בית ספר אופקבית ספר אופק
בית ספר אופקבית ספר אופק

עדכון פעילות ינואר 2022

שני בתי הספר התחילו בנובמבר את תכנית אמץ אתר ובסוף ינואר כבר מתקיימים ימי השיא.

בעזרת מדריכי החברה להגנת הטבע, המשכנו לחקור את גבעת התיתורה, ממש כמו חוקרים אמיתיים, הסתכלנו על הפרטים הקטנים, חשבנו מה יותר נכון? לפתח שטחים או לשמור עליהם כדי שנוכל לטייל וליהנות מהם.

גילינו צמחים, עדויות של בעלי חיים, התחלנו להתכונן ליום השיא שבו נדריך המוזמנים שלנו.אנחנו נלמד אותם על גבעת התיתורה, על המסדרון האקולוגי, נשחק איתם משחקים שימחישו את נדידת הציפורים ואת המסדרון האקולוגי ולרתום אותם לשמור על האתר ועל מגוון המינים.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד