תערוכת אמנות של תלמידי בית ספר דורות

04/06/2024 כ"ז אייר תשפ"ד

ביום ראשון 2.6.24 נפתחה במבואת המרכז הרב תחומי, תערוכת אמנות ייחודית של תלמידי בית הספר היסודי "דורות" מכיתות ג'-ד'. לאחר שלמדו על זרמים שונים של אמנות בשיעורים בבית הספר, הכינו התלמידים מיצב העוסק במציאות העכשווית הקשה של החטופים והחטופות השבויים בעזה ובמלחמה. המיצב נוצר בהשראת האמנית הידועה יאיו קוסמה וזרם האמנות פוינטליזם, תוך שילוב אלמנטים מוכרים מעבודותיה של קוסמה.

תהליך הכנת המיצב כלל חלוקה לקבוצות עבודה, כאשר כל קבוצה הביעה את מחשבותיה ורגשותיה באשר לסוגיה הבוערת של השבת החטופים הביתה, והרעיונות שעלו לתלמידים הוכיחו דמיון ויצירתיות רבים.

התערוכה מורכבת משלושה רעיונות, שבאים לידי ביטוי במיצב המרגש. "כורסאות" אשר מבטאות את המשאלה של התלמידים שהחטופים ישובו הביתה ויוכלו לנוח על הכורסה בבית, "הדלועים" שנוכחים רבות ביצירותיה של קוסמה מבטאים במיצג את החוסר במזון, ו"השעון" שזז לאחור מדמה את משאלתם של התלמידים להזיז את הזמן אחורה לפני ה-7 באוקטובר.

שלושת המוצגים חברו יחדיו למיצב שמביע המון תקווה בצבעים שנבחרו בקפידה. כך למשל, "כורסה ג'ינג'ית" אשר מעלה קונוטציה מיידית למשפחת ביבס ושני הילדים הג'ינג'ים החטופים. הכורסא נצבעה בצבע כתום שעליו מחוברות נעלי תינוק ובחלקה האחורי דמות האם החובקת את ילדיה החטופים עם סמל החטופים. כורסה נוספת שניתן לררות בתערוכה בעלת אלמנטים של פסים המדמים את הסורגים מאחוריהם כלואים החטופים, כשמנגד הישיבה בכורסה בבית אשר צבועה בצבעים אופטימיים כתום וורוד.

מיצב של תלמידי דורות מיצב של תלמידי דורות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד