עושים טוב לקהילה ולסביבה

26/06/2024 כ' סיון תשפ"ד

מחלקת הנוער, באגף חברה נוער וצעירים, מפעילה גם השנה בפעם התשיעית, את אחת הפעילויות המבוקשות בקיץ – "סיירת ההתנדבות".

הפעילות המיועדת לבני נוער מבוגרות ובוגרי בתי ספר יסודיים (העולים לכיתה ז') ועד לבוגרות ובוגרי כיתה ט', מתמלאת, בזמן קצר מאוד, בעשרות נערים ונערות שמחפשים לגוון את חופשת הקיץ שלהם עם פעילות ערכית שעיקרה ראיית האדם והסביבה והחשיבה על הצרכים החברתיים להם יוכלו לתת מענה. הנוער הצעיר נחשף למגוון פעילויות של מעורבות חברתית ואזרחית ולוקחים חלק פעיל בחברה לאחר החשיפה.

הנוער, שנרשם לפעילות מגוון וכולל את טווח גילי חטיבת הביניים - בנים ובנות, דתיים וחילוניים. בעצם השיבוץ לפעילות מושקעת חשיבה רבה כדי לייצר קבוצות מגוונות ככל האפשר.

הסיירת פועלת במשך חופשת הקיץ יום אחד בשבוע, כדי לתת לנוער טעימה מהתחומים השונים. חשיבה רבה ניתנת גם לשלל תחומי המעורבות החברתית. הנוער הצעיר נחשף למגוון פעילויות של מעורבות חברתית ואזרחית ולוקחים חלק פעיל בחברה לאחר החשיפה.

בכל פעילות מוקדש זמן להכרת התחום, הצורך בעשייה המסוימת, אוכלוסיית היעד והאפשרויות העומדות בפני הנוער במידה וירצו להרחיב את הפעילות גם למהלך השנה במסגרת הארגון המסוים או בצורת מיזם ייחודי בתחום. צוות התנדבות הנוער במחלקת הנוער, מסייע במהלך השנה ביצירת החיבורים ושיתופי הפעולה הדרושים כדי לממש כמה שיותר מיזמים למעורבות חברתית.

הפעילות הראשונה השנה תערך ב"ארון החברתי" שם יקבלו המתנדבים הסבר על הצורך בצרכנות אקולוגית ויסייעו במיון פריטי לבוש, בהמשך יגעו בתחום הקיימות גם במסגרת פעילות בביגודית של ויצ"ו, שם יסייעו במיון מיון וסידור חולצות בית ספר הנתרמות על ידי תושבים לקראת יריד עירוני שבמסגרתו ימכרו החולצות במחירים סמליים וכל ההכנסות יתרמו לתנועת ויצ"ו בעיר.

בהמשך , יגיעו למקלט הקופים כדי ללמוד על האפשרויות להגנה על חיות הבר ולסייע למטפלים בהכנה של ממתקים ומשחקים לקופים, ויערכו פעילות הפגתית נעימה לילדי אקדם וכן באחד ממועדוני הקשישים העירוניים.

לסיום הקיץ, יסייעו מתנדבי הסיירת בתפעול יום כיף למשפחות המיוחדות בפארק המים העירוני, המתקיים בכל שנה בהובלת המרכז למשפחה.

תחום התנדבות הנוער בדגש על מעורבות ואחריות חברתית, הוא אחד התחומים המבוקשים בפעילויות הקיץ של אגף חברה, נוער וצעירים והעשייה תורמת לחוסן החברתי בעיר ומאפשרת פעילות משמעותית רב דורית שנמשכת גם במהלך השנה.

תמונה להמחשה מהסיירת בשנת 2023תמונה להמחשה מהסיירת בשנת 2023


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד