שיתוף פעולה מרגש

17/06/2024 י"א סיון תשפ"ד

תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד "פסיפס" יצאו ביום שלישי 4.6.24, לחוויה בלתי נשכחת לחוף הנכים בראשון לציון. פעילות במסגרתה יצאו שתי כיתות מבית הספר אשר ריגשה מאוד את התלמידים שזכו להיות בין הגלים "שווים", ולכמה שעות לא היו מגבלות ולא הייתה מלחמה.

אך לא פחות מהפעילות עצמה, מרגש לגלות על שיתוף הפעולה המיוחד שנרקם בין חברת האוטובוסים "קווים" לבית הספר, ומדובר למעשה בפעילות רביעית משותפת של בית הספר עם החברה, באוטובוס שכולו מונגש לכיסאות גלגלים.

שיתוף הפעולה החל לפני כשנתיים בהובלת סמנכ"ל שירות הלקוחות, איתי פלייסיג, שיצר יחד עם צוות בית הספר קבוצת חשיבה משותפת במסגרתה, לימדו את הנהגים להסיע אנשים עם צרכים מיוחדים, על מנת שיוכלו לנסוע לנסיעות לימודיות וחווייתיות כדי לתרגל מיומנויות חיים בקהילה.

משיתוף הפעולה נוצרה תוכנית עבודה עם מגוון פעילויות, ביניהן, יום שיא שבו הגיעו אוטובוסים והסיעו את התלמידים ועמדת רב קו ניידת בה הנפיקו לכולם כרטיסים אישיים.

אירוע מרגש בפני עצמו, שבו זכו התלמידים לראות את תמונתם על כרטיס שיש לכל ילד בגילם.

שיתוף פעולה מרגש נוסף קרה ברמדאן כשהתלמידים ארזו תמרים עבור הנהגים ובפורים שלחו להם משלוחי מנות. במהלך המלחמה, יצרו תלמידי בית הספר תיקים אותם חילקו הנהגים לילדים המפונים מיישובי העוטף והצפון.

שיתוף הפעולה האחרון במסגרתו נסעו התלמידים לחוף הים, היה חלום של מורה בצוות בית הספר. היוזמה כללה הכנות מרובות עם התלמידים לקראת הנסיעה. האוטובוס המונגש, שיפר משמעותית את חוויית הנסיעה עבור התלמידים שזכו לשבת אחד ליד השני ולתקשר יחדיו, בניגוד להסעה מונגשת בה יושבים הילדים בטור.

בעקבות ההצלחה הרבה בשיתוף הפעולה בין בית הספר לחברת "קווים", מתרחב הפרויקט לבתי ספר לצרכים מיוחדים בערים נוספות, במטרה לבנות מודלים דומים של שיתופי פעולה.

אלה מור, מנהלת בית הספר: "אחד הערכים המובילים של בית הספר הוא ערך הערבות ההדדית. חשוב לנו שהתלמידים יהיו שותפים בקהילה ויתרמו ככל יכולתם. אנחנו רואים את ההתקדמות והשינוי ביחס הנהגים לתלמידים שלנו, שבו יש סובלנות והכלה ומרגישים זאת. תחבורה ציבורית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בהכנה לחיים בקהילה, בטח של אוכלוסיות מיוחדות וזו הצלחה מאוד גדולה".

פעילות ילדי פסיפס בשיתוף חברת קוויםפעילות ילדי פסיפס בשיתוף חברת קווים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד