הפנינג סביבה וקיימות

24/07/2024 י"ח תמוז תשפ"ד

ביום שני 15.7.24 התקיים הפנינג סביבה וקיימות אליו הגיעו כ-400 תושבים. האירוע היווה חלק מאירועי קיץ מודיעיני, כשהפעם הדגש היה אירוע קהילתי אקולוגי שהציע מגוון רחב של תוכן מעשיר , חוויתי ואיכותי סביב עולם הקיימות.

ההפנינג התקיים בהובלת מחלקת תרבות ומחלקת איכות ותכנון סביבה בשיתוף תאגיד מאי למחזור פסולת אלקטרונית ותאגיד תמיר – תאגיד למחזור פסולת אריזות.

במסגרת האירוע נהנו התושבים ממפעל המיחזור הנייד לפסולת אלקטרונית ואריזות שהגיע במיוחד לאירוע וסיפק חוויה מסקרנת וחינוכית עם אלמנטים של אור, חומר צבע וצליל להבנת חשיבות ואופן תהליך המחזור של הפסולת האלקטרונית, אשר אומנם מהווה רק 3% מהפסולת הביתית שלנו, אך מהווה כ- 70% מגורמי הזיהום שבפסולת זו.

בנוסף, התקיימו סדנאות שעסקו כולם בטבע ומשאבים, פסולת וצריכה, סביבה וחברה ואנרגיות מתחדשות. כך למשל, התושבים נהנו מפעילות שייק אופן- שבה התושבים דוושו על אופניים והכינו שייקים, עמדה, משחקים כמו שש בש, זיכרון, איקס עיגול, סטאנגה ובינגו שכולם עסקו בנושא מחזור, הכנת מתקני הנבטה מקרטוני משקה ואריזות הכנת ארנקים מאריזות חטיפים והכנת פאזל מאריזות וגלגל המזל המיחזור שבו למדו על תהליך הפסולת ועוד שלל פעילויות.

לחגיגה הצטרף "דדי החתול" המפורסם מהפח הכתום איתו הצטלמו הילדים אשר קיבלו מזכרת של תמונות מגנטים.

האירוע מהווה אירוע שיא לפעילות החשובה של מחזור פסולת בעיר, כחלק מהסברה ויצירת תוכן חווייתי לתושבים, אשר ניכר על פי הנתונים כי הם נרתמים לנושא. מינואר עד יוני האחרון מוחזר 282.84 טון של מחזור פסולת אריזות מהפח הכתום לשנת 2024.

הפנינג סביבה וקיימותהפנינג סביבה וקיימות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד