חינוך סביבתי לדור העתיד במודיעין

07/07/2024 א' תמוז תשפ"ד


הדמעות זלגו על פני הילדים הקטנים, תלמידי החטיבה הצעירה בבית ספר היובל, כשאכלו את הבצל, שנקטף זה עתה מגינת הירק. תארו לעצמכם את האושר על פני הילדים, בראותם את הירקות וצמחי התבלין שנקטפו והפכו לסלט במסיבת הסיום של פרוייקט "מצמיחים לדורות".

עיריית מודיעין יזמה והפעילה השנה קורס לאזרחים ותיקים בתחום החינוך הסביבתי וגינון אקולוגי. רחל חביב, ממועדון רוטרי מודיעין, יחד עם בן זוגה, שמעון, השתתפו בקורס והובילו בהתנדבות, במהלך כל השנה, את הנושא בבית ספר היובל.

פעם בשבוע הגיעו רחל ושמעון לבית הספר וחשפו את הילדים, תלמידי גן חובה וכיתות א, לנושאים מגוונים בתחום איכות הסביבה כגון: שמירה על הסביבה, קיימות חיובית, חיבור לבעלי חיים, חרקים וצמחים, הכנת ערוגות אקולוגיות לשתילה ולימוד מחזור החיים של צמחים ובעלי חיים.

מועדון רוטרי מודיעין השתלב במיזם של העיריה, בתרומה כספית נאה, לרכישת העצים, השתילים וציוד ההשקיה, ובנוסף כל חברי המועדון השקיעו מאמץ פיזי לא קטן בחפירה ובהכנת הערוגות לשתילה.

בתשובה לשאלותינו, רחל מספרת על הסקרנות וההתלהבות הרבה שגילו הילדים בעבודת הגינה, החל מזריעה, שתילה, השקייה ולבסוף טעימות של כרוב, מלפפונים, עירית, נענע, מרווה, גזר, כרפס ואפילו תפוזים ואשכוליות.

במסיבת הסיום, שהתקיימה השבוע, הילדים הציגו את כל הנושאים שנלמדו במהלך השנה, כולל הנושא של מסדרון אקולוגי ופתרונות שהם נתנו לסוגיה זו, נושא רלוונטי מאד לאזורנו. מי שהנושא קרוב לליבו מוזמן התייעץ עם ילדי דור העתיד.

תושבי העיר המעוניינים להצטרף לפעילות מועדון רוטרי מודיעין בתחום איכות הסביבה ובנושאים נוספים לטובת הקהילה, מוזמנים ליצור קשר עם פליקס בטלפון 054-2188822

גינת הירק בבית ספר היובלגינת הירק בבית ספר היובל


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד