טיפים למען חתולי הקהילה

10/07/2024 ד' תמוז תשפ"ד

השירות הווטרינרי העירוני מפרסם בימים אלה הנחיות וטיפים לתושבים לגבי האכלת חתולי קהילה או בשפה העממית "חתולי הרחוב".

השירות הווטרינרי מטפל באופן מסור ובאמצעים מתקדמים בחתולי הקהילה ביומיום. מאז עבר למבנה קבע חדש ברחוב קיפודן 17 לפני כשנתיים, נבנה חדר ניתוחים מתקדם וחדר אשפוז ובמרפאה ציוד מתקדם הכולל מעבדה לבדיקות דם, בדיקות כימיה, ערכות לבדיקת מחלות זיהומיות וציוד כירורגי.

כל אלה, מאפשרים לצוות השירות הווטרינרי העירוני להעניק אבחון וטיפול מתקדם לחתולי הקהילה. מדובר במאות חתולים פצועים לאורך השנה אשר מאותרים על ידי מפקחי השירות הווטרינרי העירוני, בין אם בגלל תאונות דרכים, נשיכות, טיפולי שיניים, מחלות זיהומיות ועוד.

בנוסף, מבצע השירות הווטרינרי העירוני ניתוחי עיקור או סירוס וסימון החתולים המעוקרים על ידי קיטום קצה אוזן שמאל שמהווה סימן אוניברסלי. ניתוחים אלו מסייעים לחתולים בתקופות הייחום, כך שהם פחות מייללים ופחות רבים ופוצעים אחד את השני.

חשוב להדגיש כי לאחר התאוששות מבדיקה, טיפול או ניתוח, משוחררים החתולים למקום מחייתם הקבוע בהתאם לחוק.

ד"ר עופר עינב, הווטרינר העירוני מוסיף כי: "מוסריותה של חברה נמדדת גם ביחסה לבעלי החיים, ובזכות הציוד המתקדם שברשותנו וצוות מקצועי ומסור, אנו מצליחים לשמחתי לסייע מדי יום לחתולי הקהילה שהם חלק ממרקם חיינו העירוניים".

בימי הקיץ החמים, חשוב לזכור שהאכלת חתולי קהילה במרחב הציבורי מותרת, וזאת בתנאי ששומרים על מספר כללים. ראשית, חל איסור מוחלט על כל פגיעה בחתולים, לכידה והעברה למקום אחר כמו למשל, השלכת גורים מחצר פרטית וזאת בהתאם לחוק צער בעלי חיים ותקנותיו אשר מגדירים זאת כעבירה פלילית שדינה מאסר.

תושבים אשר מעוניינים להאכיל חתולי קהילה במרחב הציבורי יכולים לעשות זאת תוך שמירה על מספר כללים שמונעים מחלוקות ומטרד לסביבה:

  • בחירת מיקום נקודת האכלה תעשה תוך התחשבות בציבור. כך שאין ליצור נקודת האלה בכניסות לבתי מגורים, מוסדות חינוך, עסקים וחניונים.

  • האכלה המזון יבש בלבד בכלי מתאים. חל איסור על פיזור מזון והאכלה בשאריות אוכל ביתי.

  • יש לאסוף את שאריות המזון ולדאוג שהמקום יישאר נקי ובכך תימנע משיכת מכרסמים, נחשים וחיות בר שחלקן מהוות איום טריפה לחתולים.

  • מומלץ להאכיל בשעות בוקר מוקדמות, כך שיתאפשר לשירות הווטרינרי העירוני לאסוף חתולים ולהעבירם במקרה הצורך לעיקור/סירוס או טיפול. בנוסף, היעדר מזון בלילה יצמצם את כניסת חיות הבר לעיר.

  • במידה ומאכילים חתולים שטרם עברו עיקור או סירוס (שאינם מסומנים בקצה קטום של אוזן שמאל) יש לפנות למוקד העירוני 106 כך שניתן יהיה לתאם איסוף של החתולים לצורך עיקורם.

חדר ניתוחים בשירות הווטרינרי העירוניחדר ניתוחים בשירות הווטרינרי העירוני


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד