יוזמות חברתיות בעיר

10/06/2024 ד' סיון תשפ"ד

בשנת הלימודים החולפת השיק אגף חברה נוער וצעירים בעירייה, תוכנית הכשרה למנהיגות חברתית שמטרתה הובלת מיזמים חברתיים ברי קיימא לטובת הקהילה המקומית.

בתוכנית, אשר הופעלה בשיתוף מפעל הפיס ובהנחיית עמותת שגרירי רוטשילד, לקחו חלק 12 סטודנטים תושבי העיר. הסטודנטים אשר השתתפו בתוכנית קיבלו הכשרה שבועית בנושאי מנהיגות והובלה, לצד רכישת ידע וכלים מעשיים להובלת יוזמות חברתיות בליווי צמוד של יזמים חברתיים.

במהלך ההכשרה, התחלקו הסטודנטים לארבע קבוצות פעילות, כאשר כל קבוצה נדרשה להוביל מיזם קהילתי-חברתי, על בסיס תהליכים של זיהוי צרכים ויצירת שיתופי פעולה עם אגפי העירייה השונים.

המיזם הראשון, עוסק בקידום אוריינות דיגיטלית בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי בעיר ומטרתו לסייע לקשישים להתמצא בעולם הטכנולוגי המודרני ולהשתמש בכלים דיגיטליים לשיפור איכות חייהם על ידי ההדרכות, שימוש במכשירים חכמים, תקשורת עם בני משפחה וחברים באמצעות אפליקציות שונות, והנגשה למידע ושירותים מקוונים.

מיזם נוסף עליו עומלים הסטודנטים הוא השקת כרטיס הטבות בבתי עסקים מקומיים, המיועד לסטודנטים בעיר ומטרתו להיטיב עם אוכלוסיית הסטודנטים בעיר מצד אחד, ומצד שני לתרום לחיזוק העסקים המקומיים בעיר.

המיזם השלישי עוסק בחינוך פיננסי לצעירים ומטרתו להקים קהילה צעירה המעוניינת לרכוש כלים להתנהלות כלכלית נבונה. זאת, באמצעות השתתפות בהרצאות מעשירות ובאמצעות צריכת תוכן בקבוצת ווטסאפ ייעודית שנפתחה לשם כך.

המיזם האחרון עוסק בליווי תעסוקתי לנוער. במסגרת המיזם נפתחה קבוצת וואטסאפ המיועדת לבני נוער בגילאי 14-18, במטרה לענות על צורך בסיסי של בני הנוער העובדים בעיר לקבל מענה בנושאי זכויות, חובות, תנאים, שכר, ימי חופשה ועוד.

לקבוצת הווטסאפ שנפתחה לא מכבר הצטרפו כבר יותר מ-350 בני נוער מרחבי העיר. בקבוצה נחשף הנוער למשרות שונות ולמידע על זכויותיו בעבודה. בנוסף, ניתנת לבני הנוער הזדמנות לשאול שאלות, לשתף אודות החוויות האישיות שלהם במקום העבודה ולקבל מענה מהיר ואיכותי. מעסיקים המעוניינים לפרסם משרות עבור בני הנוער - ניתן לפנות למייל – livuytasuka@gmail.com

רן שגב, מחזיק תיק נוער וצעירים: "בעיר שלנו יש למעלה מ-100 מלגאים. בפעם הראשונה, תוכנית מנהיגות יצאה לדרך כדרך חדשה. כיום ישנם ארבעה פרויקטים שהתחילו. השוני בפרויקט זה שהצעירים בוחרים את הנושא שהם רוצים לשפר בעיר ורצים על זה מאפס. פרויקט מדהים שאני שמח שיצא לפועל אחרי לא מעט ניסיונות של פרויקטים שנפלו, אני גאה לראות את הצעירים לוקחים חלק בפיתוח רעיונות לעיר".

משתתפי מנהיגות חברתית עם ראש העירמשתתפי מנהיגות חברתית עם ראש העיר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד