קפה זיכרון

23/05/2024 ט"ו אייר תשפ"ד

בשבוע האחרון נערך הפרויקט המרגש "קפה זיכרון" של נוער "הקפה", הפועל במסגרת מחלקת הנוער בעירייה בשנים האחרונות. במהלך הפעילות התקיים מפגש לקראת יום הזיכרון בו נערך שיח משמעותי וערכי, אשר התמקד במשמעות של שרות צבאי בתפקידי לוחמה ובכלל לצד התקופה המורכבת בה אנו חיים במדינה מאז ה-7 באוקטובר.

במהלך הפעילות שמעו בני הנוער את סיפורו של אסי מזוז, צעיר בן 25 תושב העיר, המתנדב בקפה בשלוש שנים האחרונות. אסי שיתף על שירותו הסדיר בגולני וגם על ימי המילואים הרבים שהוא עושה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, מהאירועים הקשים שחווה במהלך תקופה זו והחברים הרבים שאיבד במהלך הדרך. השיח אפשר גם לבני ובנות הנוער לשתף בסיפורים אישיים על חברים וקרובי משפחה שאיבדו במלחמה , על הכאב והאובדן.

בסיומו של השיח יצאו מאות בני ובנות נוער לרחובות העיר וחילקו 1,500 גלויות עם ברקוד לסריקה המספר את סיפורו האישי של חלל מלחמה, כאשר לכל גלויה צורף קפה אישי כשהרעיון הוא לעצור רגע, לשבת עם כוס קפה ולהתייחד עם הזיכרון.

בני הנוער סיירו בנקודות רבות בעיר כמו: מרכז עינב, מרכז העיר, הקניון, מרכזים מסחריים ועוד. התגובות היו מרגשות ותושבי העיר שפגשו עודדו אותם על המעשה החשוב למען ההנצחה. בדרך גם פגשו בני משפחה שכולים שהתרגשו עד דמעות מהמחווה.




משתתפי פעילות קפה זיכרוןמשתתפי פעילות קפה זיכרון


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד