מעודדים קריאה בבתי הספר

27/06/2024 כ"א סיון תשפ"ד

לכבוד חודש הספר והקריאה ורגע לפני שהילדים יוצאים לחופשה והספרים חוזרים לנוח על מדפי הספריות, קבלו שמונה עובדות מרגשות על ספריות בתי הספר בעיר שלנו.

מודיעין מכבים רעות ייחודית בכך שבכל בית ספר יסודי בעיר קיימת ספרייה אותה מפעילה ספרנית ייעודית. אחת מהן אפילו הייתה תלמידה שגדלה באחת מספריות בית ספר בעיר, וכעת מחנכת את דור העתיד לאהבת הקריאה .

כיום יש בעיר 36 ספריות תוססות ופעילות בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים. 34 ספרניות ו-2 ספרנים נמרצים המעבירים לילדי העיר את אהבת הספר והקריאה דרך מפגשי ספרייה קבועים, פעילויות ומפגשי סופרים לכל אורך שנת הלימודים.

מפגשי הספרייה, כוללים היכרות עם ספרים בנושאים שונים ומגוונים. בבחירת הנושאים שמים דגש רב על העצמה אישית ונושאים חברתיים ונערכת פעילות כמו דיון או יצירה בעקבות הספר.

כחלק מפעילות ספריות בתי הספר במסגרת סל תרבות, התקיימו במהלך השנה האחרונה כ- 45 מפגשי סופרים, מאיירים ומשוררים אהובים עם התלמידים בספרייה. במהלך המפגשים הם סיפרו על תהליך הכתיבה וחוויותיהם האישיות ונתנו מקום לשאלות התלמידים אשר מגיעים מוכנים לאחר שקיבלו הכנה ומידע במהלך מפגשי הספרייה ובכך הועצמה חוויית המפגש.

בכל ספרייה יש נאמני ספרייה - תלמידים העוזרים לנהל את הספרייה. הם עושים זאת מתוך אחריות, שייכות ואהבה לספרייה וגם בכך יש העצמה ועידוד הקריאה.

שיא הפעילות של ספריות בתי הספר, הוא "מצעד הספרים השנתי". בפרויקט זה של משרד החינוך אותו מובילות הספריות אשר מקיימות בהתאם לרשימת ספרי המצעד פעילויות מתקיימות במהלך השנה פעילויות לעידוד קריאה ואירועים משותפים עם מורים מתחומי דעת שונים בבית הספר. המצעד מסתיים באירוע מסכם של יום הבחירות החגיגי בו נבחר הספר האהוב על התלמידים והתוצאות מפורסמות לתלמידים.

הפעילות המשגשגת בספריות בתי הספר ניכרת במספר התלמידים החשופים לספרים ובוחרים בקריאתם. השנה הושאלו בכלל ספריות בתי בספר יותר מ- 50,000 ספרים!

בין הספרים הכי אהובים והמושאלים ביותר בקרב תלמידי בתי הספר כיכבו השנה סדרות ספרי הקומיקס.

גם סדרות ספרי ילדים ונוער פופולאריות ביותר, וביניהן מככבות שתי סדרות של סופרים ישראלים סדרת "כראמל" של הסופרת מאירה ברנע-גולדברג ו"משחקי בילוש" של הסופר מיכאל אבס.

תלמידי בתי הספר יכולים אף לפגוש אחה"צ חלק מהספרניות של בתי הספר, בספריות הציבוריות. במסגרת עבודתן, הן לוקחות חלק בפעילויות תרבות לקהל הנערכות בספריות הציבוריות.

מפגש בספריית בית ספר בעירמפגש בספריית בית ספר בעיר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד