חתני חידון התנ''ך העירוני

10/06/2024 ד' סיון תשפ"ד

ביום שני 3.6.24, התקיים חידון התנ"ך העירוני לשנת תשפ"ד באולם עינן ,בהובלת אגף תרבות ואירועים-תרבות יהודית ובשיתוף עם מנהל החינוך בעירייה.

מטרת החידון היא להעמיק את הידע בתנ"ך ולשאוב ממנו ערכים וחיבור שורשי. בחידון השתתפו תלמידים מכיתות ו', נציגי בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים דתיים בעיר. ההכנה לחידון כללה מפגשי לימוד חווייתיים ואף טיול בעקבות סיפורי התנ"ך ויצירת קבוצה מגובשת בין כל המתמודדים מבתי הספר השונים.

בתחרות גילו התלמידים בקיאות גדולה, לאחר שהקדישו שעות של למידה ושינון לקראת החידון המאתגר. החידון התקיים בהנחייתו ובעריכתו של ידידיה מיוחס, זוכה חידון התנ"ך למבוגרים ותושב העיר לשעבר.

במהלך החידון, שולבו קטעי שירה של מקהלת תלמידי רעים וקטעי תנ"ך תיאטרליים קומיים עם הצמד ישי ואייל וכן משחק קהוט נושא פרסים בהשתתפות הקהל.

לאחר חידון מותח הוכרזו שני חתני התנ"ך העירוני , דניאל גיטלין מביה"ס הממלכתי יחד, ואורי בדיחי מביה"ס הממ"ד אבני החושן .

למקום השני הגיעו אורי רחמני מביה"ס הממלכתי אופק ויהונתן לובלינסקי מביה"ס הממ"ד נתיב זבולון. במקום השלישי זכו נורית וסרמן מביה"ס הממלכתי היובל ונעה שרגא מביה"ס הממ"ד אריאל.
צוות השופטים בתחרות כלל את הרב יעקב צ'יקוטאי רב מכבים רעות, לידיה אפריאט ששימשה בעבר כמנהלת ביה"ס אבני החושן ועירד הרמן, בוגר תיכון יחד, אשר זכה בעבר בחידון התנ"ך הארצי ובחידון התנ"ך העולמי.

סגן רה"ע עמיעד טאוב: "ספר התנ"ך הוא היצירה הכתובה והחשובה, המופלאה והמרגשת ביותר שנוצרה מאז ומעולם ועל כן עלינו להעניק לספר התנ"ך את המקום הראוי לו ואין כמו המסורת של חידון התנ"ך העירוני, על מנת להביא לידי ביטוי משמעות זו. אני מודה לכל השותפים והמשתתפים בהפקת האירוע המרשים."

חבר המועצה, עמיחי זליג, מחזיק תיק תרבות יהודית: "בתקופה קשה זו זכינו לקיים את חידון התנ"ך העירוני ואין ספק שאנו חיים כיום בתקופה תנ"כית שאת צדקת דרכנו אנו שואבים מהתנ"ך. זכינו לפגוש תלמידים חרוצים ששקדו והראו ידע עצום בתנ"ך. ברכות לזוכים ולזוכות, אך חשוב לזכור שעצם ההשתתפות בחידון זה הישג עבור כל אחד ואחת. אני מאחל לכולנו שאת סוף הפרק הזה בתנ"ך נסיים בניצחון ושנזכה לימים טובים לישראל ושכל החטופים ישובו לביתם במהרה."

משתתפי חידון התנ"ך העירונימשתתפי חידון התנ"ך העירוני


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד