בתי ספר יסודיים תעודות זהות בית ספריות מינהל החינוך חינוך בונה חברה לקראת הרישום לשנת הלימודים תשפ”ו א ב ג A B C 1 2 3 2024 דצמבר
2 תוכן עניינים 43–3 בתי ספר יסודיים בחינוך הממלכתי: 5–4 אבני חן 7–6 אופק 9–8 אלונים 11–10 אסיף 13–12 ארץ הצבר 15–14 ארץ מולדת 17–16 דורות 19–18 האלה 21–20 היובל 23–22 חוט השני 25–24 חופים 27–26 כרמים 29–28 מעוז המכבים 31–30 ניצנים 33–32 עידנים 35–34 עמית 37–36 ענבלים 39–38 קשת 41–40 רמון 43–42 רעים 45-44 שיבולים 61–48 בתי ספר יסודיים בחינוך הממלכתי-דתי: 49–48 אבני החושן 51–50 ארץ הצבי 53–52 דרכי יהודה 55–54 משואת נריה 57–56 נוף הרים 59–58 נתיב זבולון 61–60 שבטי ישראל 71–64 בתי ספר יסודיים ייחודיים/על אזוריים: 65–64 אריאל 67–66 דמוקרטי ע"ש נדב 69–68 יזמ"ה – קציר 71–70 יחד 79–74 בתי ספר לחינוך מיוחד: 75–74 גוונים 77–76 גלים 79–78 פסיפס 81-80 צלילים
זהויות בתי ספר יסודיים בחינוך הממלכתי
4 בית ספר "אבני חן" חממ"ה בחן... בחן.ולכים קדימה... הצליחים, מרגישים, מוקרים, ח נעמה ניסנבוים | מנהלת 177 | מספר תלמידים 55 אבני החושן | כתובת Avney.hean@gmail.com | דוא"ל ההבטחה החינוכית שלנו היכולים להסתגל למציאות משתנה, ע"י הקניית כלים *"לומדי עד"ביה"ס רואה את לומדיו כ הגישה החקרנית ומשלב עשייה חברתית - ערכית (*פרופ' חנן יניב). דרך לומד עצמאילפיתוח ביה"ס מיישם חמישה עקרונות מנחים בתחומים: הפדגוגי, החברתי והרגשי, מתוך ראייה כוללת בוגר חושב, אומר, עושה ומרגיש.של . שאילת שאלות 1 . למידה מכוונת מיומנויות לחיים 2 . בחירה 3 . אחריות ומעורבות חברתית 4 . ניהול מחשבות (רפלקציה) 5 שיתוף מהעשייה הייחודית • ביה"ס רואה עצמו כבי"ס המקרב את תלמידיו לערכי שמירת הטבע וקרבה קיימות כדרך חיים: לאדמה. תלמידנו יוצאים לטייל ולחקור את סביבתם הטבעית, ממחזרים ויוצרים. ביה"ס עושה שימוש משני בתוצרים ומפחית את זיהום הסביבה. התלמידים לומדים את החשיבות בהתנהלות ברת קיימא באמצעות חקר, פתרון בעיות ויישום. ביה"ס מנגיש מגיל צעיר את חשיבות הקשר לאדמה: התלמידים מתנסים בגידול גן ירק בערוגות במסגרת שיעורי חקלאות ולמידה חווייתית על הטבע. • נבנתה ע"י צוות ביה"ס לכל שכבות הגיל. מבוססת על הפסיכולוגיה תכנית "הדרך שלי להצלחה": החיובית ומטרתה לפתח מודעות עצמית ולבנות תחושת מסוגלות ומוטיבציה אצל התלמיד, באמצעות תכנית אישית לקידום יעדים לימודיים, חברתיים ורגשיים. • תרבות בית ספרית המובנת בכל שיעור ופעילות, שמטרתה לעזור לתלמיד ניהול מחשבות: להתבונן, ללמוד ולקדם עצמו באמצעות שאלות רפלקטיביות כגון: מה עזר לי להצליח? איזה ידע חדש רכשתי היום? מה הייתה תרומתי לעבודת הצוות? • רבע שעה של מפגש בוקר כיתתי חוויתי עם נגיעות חברתיות-רגשיות, מונחה ע"י בוקר בחן: איש צוות, ליצירת אקלים מיטבי להמשך היום.
5 • ערכים חברתיים הנלמדים בלמידה רציפה ומיושמים במגוון תוכניות, אחריות ומעורבות חברתית: לדוגמה: התנדבות תלמידי שכבת ו' בבי"ס צלילים מידי שבוע, קשר קבוע של תלמידי אבני חן ), קבוצת twins עם בית ספר ברוצ'סטר לחיזוק קשרים וחיבורים במסגרת בתי ספר תאומים ( 'מובילים בחן' מתנדבת בגן תקשורת בעיר ומשגררת ערכים בשיעורים חווייתיים בבי"ס. • תלמידי כיתות ג-ו בוחרים שיעורי העשרה ומשתתפים בהם שעתיים בשבוע. העשרה בחן: למידה רב גילאית של מבחר נושאים רחב בהובלת הצוות החינוכי: קרמיקה, עיצוב אופנה, חינוך פיננסי, מחול, מועדון אנגלית ועוד. מקור השראה אני קורא לכל מורה והורה, למדו את הילדים שלכם להיות לומדי עד – הם יגדלו להיות אנשים משכילים ויוצרים, יוכלו לדעת כל מה שירצו לדעת ולגייס דעת לכל צורך בו יתקלו או יזמו. (פרופ' חנן יניב) תמונות מספרות שיעורי חקלאות בחיבור לטבע לחברינו ברוצ'סטר, באהבה פעילות קהילתית חברתית בתי הספר "אבני חן" ו"חוט השני" יתאחדו בשנת הלימודים תשפ"ו. , מודיעין. 80 בית הספר המאוחד יפעל במבנה "חוט השני" ברח' שני בשנת הלימודים תשפ"ו יתקיים תהליך קהילתי לבניית זהות משותפת.
6 הדס רפאלי | מנהלת 266 | מספר תלמידים 11 גינות דותן | כתובת ofek-modiim.tik-tak.net | אתר בית הספר ההבטחה החינוכית שלנו "אופק" - בית-ספר ליזמות חברתית. בבית-ספר "אופק" סביבה מכילה המאפשרת מרחב חברתי ולימודי בטוח לכל תלמיד ותלמידה, להתנסות בתהליך יזמי. אצלנו כל אחד וכל אחת יכולים להצליח! חינוך ליזמות מבוסס על למידה אקטיבית, שיתופי פעולה ותרומה לחברה. תהליך זה מביא לידי ביטוי את כישורי התלמידים ונטיות ליבם, מעודד ומפתח סקרנות, חשיבה יצירתית ומודעות עצמית. אנו מצפים כי בתהליך משמעותי וחווייתי זה, יתנסו התלמידים באופן שיטתי בעבודת צוות, בזיהוי צרכים, העלאת רעיונות, מציאת פתרונות מגוונים, והפקת מיזמים חברתיים ולימודיים חדשניים. שיתוף מהעשייה הייחודית שישי יזמי: • דיון בסוגיות חברתיות ערכיות מעולמם של הילדים המניעות יוזמות מעגלי שיח חברתיים - ומיזמים חברתיים. • ילדים מפתחים מומחיות בתחומים שונים וממלאים תפקיד בביה"ס. ילדים מלמדים ילדים - תלמידים שכבות ד'-ו' חונכים את שכבות א'-ג', בתחומי עניין/בתחומי ליבה. יוזמות ומיזמים: • תלמידים מתנסים בתהליך יזמי: איתור צורך/בעיה/חלום, העלאת רעיון, "אומנות היזמות" - בונים תכנית פעולה בצוות, מבצעים - הוצאה מהכוח אל הפועל, מעריכים את התהליך/התוצררעיון יצירה ומעשה בתהליך סדנאי. • הצגת מיזמי הילדים בפני קהילת בית-הספר. המיזמים מציגים את חמשת שלבי "יריד יזמי" - המיזם משלב הרעיון ועד הפקתו. • למידה דו-גילית בקורסים של תחומי עניין. שותפים: צוות מורחב, הורים ותלמידים."טעימות" - סביבה לימודית: מרחב יזמי, מותאם להפקת מיזמים."חלו"ם באופק" - בית ספר "אופק" לכל חלו"ם יש אופק מיזםמ-יזמות, ו-למידה, ל-חשיבה וחדשנות, ח-
7 מקור השראה "החדשנות אינה תולדה של כישורים אישיים בלבד, אלא גם ובעיקר של הסביבה המאפשרת אותם" (פרופ' מרים ארז) תמונות מספרות ילדים מלמדים ילדים מעגלי - שיח חברתיים מרחב יזמי - חלו"ם כינוסי שירה - שרים שישי יריד יזמי
8 גלית טורג'מן | מנהלת 293 | מספר תלמידים.ות 59 שרה אמנו | כתובת www.alonim.edu1.org.il | אתר בית הספר ההבטחה החינוכית שלנו בית הספר אלונים פועל למיצוי אישי, להצלחה בלימודים ולקידום הישגים תוך העצמת האחריות האישית והמעורבות החברתית. אנו מטפחים בוגר.ת, מודע.ת ואקטיבי.ת למען עצמו.ה ולמען חברה טובה יותר. לשם כך בית ספר יקנה כלים של אימון אישי (קאוצ'ינג): לאיתור החוזקות, האתגרים והחסמים תוך קביעת יעדים ובניית תכנית להשגתם. שיתוף מהעשייה הייחודית • קאוצ'ינג בחברה, אומנויות לחימה, טיפול פיתוח מודעות עצמית ותקשורת בין אישית באמצעות ואילוף כלבים, דרמה, אומנות, בימת טד, משפטנים צעירים, מיינדפולנס, לימודי מגדר. • גשית (יום ללא רדשנות, למידה חברתית, ערכית וחוויה, חחריות, א למידה מתוך שישי אח"ר - תיק, למידה מגוונת וייחודית). • בית ספר לוקח חלק בתכנית "שיר של יום". קיימת תחנת רדיו, אשר מופעלת אלונים שרים - ע"י תלמידים.ות שמשדרים שידורים חיים לכל בית ספר. מתקיים מדי חודש "מפגשיר"- מפגש בו שרים בצוותא. • באמצעות מפגשים אחרים, יצירת מפגשים בין אישיים והיכרות עם פיתוח מודעות חברתית קהילות ותרבויות שונות בדגש על אמפתיה וקבלת האחר כגון: תוכנית חברתית המשלבת מפגשים חברתיים עם בית ספר דתי. • פיתוח מיומנויות לקידום מעורבות חברתית תוך מתן כלים לפתרון קונפליקטים/אתגרים במה אישית, מרצה צעיר, גישור, דיבייט, מתן כלים לגיבוש רעיון והצגתו לקהל.באמצעות: • התלמידים.ותבית ספר מזמן מגוון זירות לפעילות התנדבותית שוטפת אשר תשפיע על הקהילה - יפעלו לטובת מעגלים חברתיים אליהם הם שייכים. • המחנכים יקנו לתלמידים.ות כלים אימונים בתהליכי למידה שונים תוך דיאלוג המורה כמאמן אישי - מתמיד במטרה לפתח לומד עצמאי אשר ינהל את הלמידה שלו. את התהליך תלווה מחברת "הדרך שלי" אשר תתמקד בתיעוד התהליך, בחיזוק הכוחות של התלמידים.ות ובהגדרת מטרות אישיות. • מערך למידה דו גילאי, מעצים ומרחיב אופקים. קורסים לימודיים המושתתים "מעוף אלונים" - על בחירה אישית , העצמה ופיתוח תחושת המסוגלות. • עבודה בגינה החקלאית למידה חוייתית, חוץ כיתתית, גידול צמחים פיתוח אחריות סביבתית - במערכת ההידרופונית. • "מבשלים.ות למידה" במרחב זה נפעל ונלמד בכל תחומי הדעת דרך עולם מטבח לימודי - הקונדיטוריה והבישול. • שיעורים המאפשרים לתלמידים.ות ביטוי עצמי, חיזוק תחושת השייכות, "תוכנית העשרה" - דרמה, מיינדפולנס, ג'ודו ועוד. בית ספר "אלונים" אימון אישי לאחריות ולמעורבות חברתית
9 מקור השראה (קונפוציוס)לכל מקום אליו אתה הולך, לך עם כל ליבך". תמונות מספרות מטבח לימודי ״מבשלים.ות למידה״ למידה חוץ כיתתית במרחב החקלאי שיעורים בתנועה קשובה "מיינדפולנס" פיתוח מודעות עצמית באמצעות אומנויות לחימה מפגשים אחרים אלונים שרים - "מפגשיר" בצוותא
10 בית ספר "אסיף" עתדזמה, יקשורת, תרכים, ע מנהיגות עם עתי"ד: דנה לובינסקי | מנהלת 510 | מספר תלמידים 4 עמק בית שאן | כתובת https://asif.tik-tak.school | אתר בית הספר ההבטחה החינוכית שלנו אנו שואפים לטפח תלמידים/ות בעלי/ות כישורים, מיומנויות וניסיון מנהיגותיים, תוך דגש על שוויון הזדמנויות. תלמידינו ירכשו ידע בנושא מנהיגות ויתנסו בהובלת תהליכים וצוותי משימה. ביה"ס יפתח בהם כישורי מנהיגות כמו הובלת צוות ואחריות, פיתרון בעיות וקבלת החלטות, מסוגלות עצמית ותקשורת בין אישית. שיתוף מהעשייה הייחודית בביה"ס מספר הנהגות תלמידים בהרכבי גיל שונים ובתחומים שונים ; מועצת תלמידים, בריאות, ערכים, אנגלית, עברית, מתמטיקה, זה"ב, תקשוב, ספריה, קיימות ועוד. לכל תלמיד תינתן ההזדמנות לקחת חלק בהנהגות הכיתתיות, השכבתיות או הבית ספריות. • מגוונות בהרכבי גיל שונים ובמגוון תלמידים.ותבביה"ס קיימות הנהגות - הנהגות תלמידים.ות תחומים וביניהם: מועצת תלמידים, בריאות, ערכים, אנגלית, ירוקה, זה"ב, עברית, גישור, ספריה, מתמטיקה, ספורט, הנהגה צעירה (חט"צ-ב'), אקלים. • כל התלמידים.ות יוזמים פעילות ומפעילים את חבריהם בכיתה, לדוגמה: במה למנהיגות - סדנאות בתחומים שונים כגון קומיקס, ציור, מדע, ריקוד, אוריגמי, אמנות, ג'ודו ועוד. • תלמידים.ות משכבות ד'-ו' יוזמים, מתכננים ומפעילים קורסים בני מספר זמן מנהיגות – מפגשים מתוך תחומי עניין אישיים. • תלמידים.ות משגררים את ערכי מפתח הל"ב ואת פעילותם בהנהגות וחונכים מנהיגות ערכית - סביב נושא המנהיגות. • בבית ספרינו ילמדו שיעורים על מנהיגות ומנהיגים/ות בשילוב תחומי דעת לומדים מנהיגות - שונים כגון: שפה, תנ"ך, היסטוריה, מדעים ועוד. השיעורים פותחו באופן ייחודי ע"י הצוות החינוכי. כמו כן, ישולבו בשיעורים דיבור בציבור.
11 מקור השראה אם מעשיך נותנים השראה לחלום יותר, ללמוד יותר, לעשות יותר ולהפוך ליותר, הרי אתה מנהיג. (ג'ון קווינסי אדאמס, הנשיא השישי של ארה"ב) תמונות מספרות
12 בית ספר "ארץ הצבר" "אמנות החינוך לדורות" מירב הילה זיידמן | מנהלת 325 | מספר תלמידים 17 רח' אריאל שרון | כתובת e.hatzabar@gmail.com | מייל ההבטחה החינוכית שלנו בית הספר מגבש ומעצב תרבות בית ספרית, השואפת לקליטה מיטבית של כלל התלמידים הבאים בשעריו. אנו שמים דגש על פיתוח אקלים מיטבי, גיבוש יחסי אמון בין הצוות החינוכי, התלמידים וההורים, לצד הטמעת תכניות פדגוגיות, יזמות, חדשנות וגיבוש מודלים ודרכי הוראה-למידה פורצות דרך. בניית בית הספר הולכת ונרקמת במלאכת מחשבת תוך אחריות ויצירתיות, בשאיפה למצויינות – כל אדם באשר ליכולותיו ויחודיותו, בדגש על הפרט, תוך איזון בין חופש לבין מסגרת, וקידום התנהגויות ופעולות לביסוס ערכינו המובילים: נעה פנימית ה מיחה - הן אישית והן קולקטיבית צ חירה - כמענה לשונות ולאינטליגנציות מרובות ביטחון - ברמת השייכות והחוסן ; ב עות - ואהבת לרעך כמוךר שיתוף מהעשייה הייחודית התלמידים לומדים להכיר את האני שלהם, תכונותיהם וכישוריהם תוך שימוש במשאבים ועזרים בהן: בחירה, שיח בין אישי, עבודת צוות, למידה בקבוצות, 21 המקדמים את מיומנויות המאה התהליכי חקר והתנסות, הפקת תוצרים יצירתיים ותהליכים רפלקטיביים, המעודדים יזמות והעצמה. בבית הספר אנו מעניקים לתלמידים את המיומנויות והכלים לצמוח ולגדול להיות אנשים טובים, אחראיים למעשיהם, בעלי דעה וחשיבה עצמאית וביקורתית, מעורבים חברתית, ופועלים למען קיימות ואהבת הארץ. למידה רב תחומית חווייתית ומשמעותית, המאפשרת לתלמידים להביא שילוב אמנויות בלמידה – לידי ביטוי ריבוי אינטליגנציות וכישורים. נוסף לחונכות בית ספרית בין התלמידים בשכבות הגיל השונות, קיימים חונכות חוצה תרבויות – שיתופי פעולה עם צוות ותלמידי ביה"ס הממלכתי דתי, המקדמים פעילויות חינוכיות וערכיות בין תלמידים בוגרים לתלמידים צעירים לשם קרוב לבבות וקידום ערכי מורשת ישראל.
13 הוראה למידה המשלבת כלים דיגיטליים. חשיפת הילדים לעולם התכנות והקודים תקשוב – ושילובם במקצועות הליבה בדרך לימודית חווייתית. חיבור לאדמה, לעבודת כפיים המאפשרת לגעת בטבע ולהרגיש אותו בכל חווה אקולוגית – חמשת החושים. גיבוש פעילויות משותפות הורים ותלמידים.קהילה פעילה – תוכנית להבניית זהות הצוות החינוכי והתלמידים לשם העצמה, פיתוח מסוגלות שיח זהות - והיכרות בקבוצת השייכות. מקור השראה "מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה – ועם זאת (אלברט איינשטיין)רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית." תמונות מספרות שילוב אמנות בתכני הלימוד פעילות בחווה האקולוגית למידה פעלנית חיבור תכנים למשאבי הטבע
14 בית ספר "ארץ מולדת" שאול טשרניחובסקי "הָאָדָם אֵינֹו א ֶּלָא ּתַבְנִית נֹוף מֹולַד ְּתֹו..." שביט זקן | מנהלת 388 | מספר תלמידים 78 גולדה מאיר | כתובת eretzmoledet@jerschools.org.il | מייל ההבטחה החינוכית שלנו ביה"ס "ארץ מולדת" יבסס את חזונו על כבוד האדם, ניהול דיאלוג וקליטה של כל באי הקהילה ויהווה מקום שבו כל באי הקהילה, ירגישו שייכות למקום וימצאו הזדמנויות להתפתחות וללמידה. ביה"ס יפעל לאורם של חדשנות ויצירתיות בחינוך ע"י מתן בחירה בתחומי החיים, למידה חקרנית, יצירת סביבות למידה המזמנות שילוב של חוץ ופנים. פיתוח זהות ישראלית תוך הכרת מורשת המדינה, שתאפשר לתלמידים להיות אזרחים תורמים ונתרמים מחברת התלמידים, הקהילה והמדינה. "כי האדם תבנית נוף מולדתו..." שיתוף מהעשייה הייחודית בבית ספרנו חשוב לנו שהלמידה תהייה אחרת. נאפשר לתלמידנו למידה וחשיבה יצירתית "מחוץ לקופסא": דרכי למידה מגוונות, תחומי עניין, למידה בסביבות שונות ובמרחבי למידה שקופים ופתוחים שמאפשרים למידה מעורבת ופעילה. למידה שבה התלמידים יוצרים, חשים ונעים במהלך השעורים. אנו מאמינים שתלמידים פעילים ומעורבים, חווים את הלמידה בדרך אישית ומשמעותית יותר ולכן פיתחנו עבורם תחומי ידע מעניינים. התכנסות ומפגש בית ספרי שנפתח בשיר שבועי. מפגש של שיח שבו משתפים בעשייה כינוס שבועי - הבית ספרית ומחזקים את הטוב – משתפים בסיפורי הצלחה, נותנים במה לכל ילד/ה תוך אמונה ביכולות ובכישורים של כל אחד ואחת. "כל אחד יכול כל אחת יכולה.." התכנסות משותפת בסוף השבוע בו אוספים חוויות של שיתוף, קירוב לבבות והבלטת אסיף שבועי - החוזקות והעוצמות של כל ילד/ה עם טביעת האצבע הייחודית שלו/ה. "מפלאי המדעים והאומנויות" העשרה וחשיבה יצירתית בלימודי המדעים והאומנויות: תוכנית "אדם ואדמה" תוכנית ייחודית, שתאפשר פלאי הטבע חקר ומורשת "בארץ מולדתי.." – לתלמידי ביה"ס לפגוש טבע ואדמה תוך התנסות חווייתית ושותפות בתהליך למידה משמעותי. התוכנית מעודדת חינוך סביבתי תוך פיתוח התבוננות, פליאה, סקרנות, ותחושת שייכות למקום. במסגרת שעורי חקר ומורשת יכירו הילדים את מורשת המדינה ויחקרו על המורשת והסביבה, תוך פיתוח שייכות למקום, לקהילה ולמדינה. חשיפה לעולם הצלילים, הקצב והמוסיקה תוך חווייתיות והנאה. שעורי מוזיקה ומקהלת ביה"ס – פיתוח חשיבה יצירתית ופיתוח ערך השיתופיות. הקניית כישורים בפיתוח השמיעה, נגינה וקאורדינציה תוך האזנה לשירים ויצירה. התנסות מוזיקאלית בשירה ונגינה דרך כלי המוזיקה הרתמים. הכרות עם שירים מתקופות שונות שחוברו והולחנו ע"י יוצרים חשובים. הכרות עם הערכים החשובים הנלמדים משירים אלו.
15 העשרה בלימודי המדעים והאומנויות במגוון דרכי הוראה ולמידה תוך התאמה ללומדים קורסי בחירה – ומתן יכולת בחירה מתוך מגוון קורסי העשרה המוצעים להם. העשייה החברתית ערכית מהווה אבן דרך משמעותית בבית הספר. אנו רואים חשיבות בהבלטת הייחודיות והחוזקות של כל אחד ואחת, בחיזוק וביסוס הקשרים החברתיים ובטיפוח הקהילה הבית ספרית. החינוך החברתי בא לידי ביטוי בכל תחומי הלמידה ומטרתו להקנות לילדים ערכים ואכפתיות כלפיי העולם הסובב אותם ורצון לשנות וליזום. "צועדים בשבילי הערכים בארץ מולדתי..."גיבוש חברתי – הכרות מעמיקה עם הילדים ויצירת קשר אישי, המאפשרת מתן מענה לשונות, למגוון היכולות והחוזקות של כל אחד ואחת. מפגשים שכבתיים משותפים המשלבים תנועה ומוסיקה להכרות וגיבוש השכבה ולהגברת תחושת השייכות. הורים שותפים, פעילים ויוזמים למען העשייה הבית ספרית, תוך חשיבה וגיבוש שיתוף הקהילה - יוזמות משותפות. פרויקט שבו הוריי התלמידים, סבים וסבתות, מעשירים את עולמם של הילדים מתוך הורה מעשיר - תחומי עיסוקם ותחביבים מיוחדים. מקור השראה "ערכי התרבות, המורשת והסביבה שאנחנו רוכשים בשחר ילדותינו הם אלה המעצבים אותנו, את אופיינו, ואת הכרתנו והם אלה גם שמעצבים אחר כך, בבגרותנו, את העולם שבו אנו חיים.." )2010 (אנדרס, תמונות מספרות
16 בית ספר "דורות" ותפותשסוגלות, מייכות, ש שולי גנון | מנהלת 286 | מספר תלמידים 12 גינות החולה | כתובת dorot.schooly.co.il | אתר בית הספר ההבטחה החינוכית שלנו אנו מחנכים את תלמידינו להיות בני אדם ערכיים, אכפתיים ומצליחים. אנו מפתחים בתלמידינו את תחושת המסוגלות והשייכות על ידי העצמה ומתן ביטוי אישי, מתוך אמונה כי תלמיד המודע ליכולותיו וחוזקותיו יהיה בעל מוטיבציה ואחריות כלפי עצמו וסביבתו. אנו מקנים מיומנויות למידה לפיתוח לומד עצמאי ומביאים את הילד למיצוי מקסימלי בהתקדמותו האישית. אנו מקדמים את מעורבות הקהילה בשיח משותף לשילוב הערכים והמטרות החינוכיות הבית ספריות, בדגש על ערבות הדדית ותרומה לקהילה בתוך בית הספר ומחוצה לו. שיתוף מהעשייה הייחודית ביה"ס מקיים שגרות של שיח רגשי בין מורה לתלמיד שיח רגשי לחיזוק תחושת השייכות והחוסן – המקדמות את תחושת השייכות והחוסן הרגשי. השיח מזמן הבעת רגשות, ערכים ותפיסות אישיות. קיימות סדירויות של שיח בפתיחת יום - "בוקר של ש.מ.ש", במהלך השיעורים ובשעות הפרטניות. ביה"ס רואה את הקשר עם ההורים והקהילה חיזוק השייכות בשיתופי פעולה עם קהילת ההורים – כבסיס לשותפות ומעורבות תורמת ומשפיעה, לקידום הנושאים הבית ספריים ולטובת רווחת כלל באי בית הספר. דרכי הלמידה והאמצעים הפדגוגיים המגוונים מאפשרים לתלמידים טיפוח מסוגלות בלמידה – הסתגלות במציאות משתנה ברוח הזמן והתקופה: למידה עצמאית, עבודה בצוות ובשיתופי פעולה, התנסות בתהליכי חקר ומציאת פתרון לבעיות במרחב חברתי תומך. שמטרתן חינוך לערכים, מתן מענה לשונות והעצמת קבוצות העצמה לפיתוח תחושת המסוגלות - תלמידים בתחומי עניין וחוזק. בין הקבוצות הפעילות: נאמני מיני חי, מנהיגות ירוקה, מצויינות , מועצת תלמידים, נאמני תקשוב, נאמני ספריה, דוברי אנגלית ועוד. 2000
17 מקור השראה (וולט דיסני)"כל החלומות יכולים להתגשם, אם רק נמצא את האומץ לפעול כדי להשיגם" תמונות מספרות חינוך לערכים ערב אנגלית מסורתי - שכבה ה התפיסה החינוכית יוזמות בשיתוף הקהילה "רגישות לנגישות" העצמת תלמידים - פיתוח מסוגלות אישית פיתוח וטיפוח גינה אקולוגית
18 בתיה מועלם | מנהלת 266 | מספר תלמידים 40 גינות האלה | כתובת haela.modiin@gmail.com | מייל בית הספר ההבטחה החינוכית שלנו "בעמק יפה בין כרמים ושדות, עומד בית ספר בן שלוש קומות..." בבית ספר "האלה" אנו מאמינים במתן ביטוי לאינטליגנציות השונות וליכולות האישיות הטמונות בכל אחת ואחד מאיתנו. שאיפתנו היא שהתלמידים יעשו שימוש מושכל בכוחות אלו, לצורך ניהול שגרת יום, רכישה ותרגול מיומנויות לימודיות וחברתיות שונות, חיזוק ופיתוח תחושת חוסן והתמודדות במצבי לחץ. שיתוף מהעשייה הייחודית • התמקדות בזיהוי ופתרון בעיות מגוונות ורלוונטיות ללומד. • עידוד ביטוי אישי וקבוצתי בהרכבים שונים ובמגוון דרכים. • בניית יחידות זמן גמישות המאפשרות בחירה והתאמה ללומדים ומאפשרת להם מעורבות ותחושת מסוגלות. • שימוש במרחבי למידה מגוונים העומדים לרשות ביה"ס וכוללים חדרים ייחודיים, מעבדות מחשבים, חדר מחול, חדר פסיפס וכו. • העשרת הלמידה בפעילויות חיצוניות ובימי שיא המשלבים תחומי דעת ואינטליגנציות שונות, בשיתוף מנהלי התחומים ובהלימה לתקופה בה אנו חיים. חינוך בונה חברה מרחבים אלו תומכים בלמידה אחרת המזמנת התנסויות מגוונות ומאתגרות, אפשרויות בחירה, חקר וגילוי. מושם דגש על ייצוג המידע והידע בכתב ובעל פה, בעבודות יחידניות ובעבודות קבוצתיות. בתהליך הלמידה אנו מתמקדים בפיתוח מיומנויות של חשיבה ביקורתית ויצירתית (התנסות בזיהוי ופתרון בעיות מגוונות ורלוונטיות ללומד, עידוד ביטוי אישי וקבוצתי במגוון דרכים). בית ספר "האלה" מקום להתפתחות ולביטוי אינטליגנציות שונות באמצעות שימוש במרחבי למידה וחוויה שונים
19 כמדי שנה אנו מעשירים את הלמידה בימי שיא המשלבים תחומי דעת שונים בשיתוף מנהלי התחומים ומשנים את הפורמט, כך שיתאים לתקופה בה אנו חיים. מקור השראה "כי אצלנו אינטליגנציה אינה רק מנת משכל" תמונות מספרות
20 בית ספר "היובל" לחלום, לחקור, ליזום... ולהגביה עוף שרית רושה גביזון | מנהלת 333 | מספר תלמידים 26 עמק איילון | כתובת hayovelschool2016@gmail.com | מייל בית הספר ההבטחה החינוכית שלנו קידום למידה דיפרנציאלית בכל שכבות הגיל, המאפשרת התפתחות אישית, ערכית וחברתית במקביל לשילוב ילדי התקשורת שהם חלק בלתי נפרד מאורחות החיים בבית הספר. פיתוח מנהיגות חינוכית התורמת להעצמת התלמידים ולמיצוי יכולותיהם בסביבות למידה מגוונות. העצמה אישית – סלילת הדרך "לחלום, לחקור, ליזום ולהגביה עוף" בכדי שכל תלמיד ותלמידה יביאו לידי ביטוי והגשמה את כישוריהם ושאיפותיהם. טיפוח וחיזוק החוסן וכישורי תקשורת בינאישית. שיתוף מהעשייה הייחודית קהילתיות: קמפוס הורים מעשיר, בוקר שישי קהילתי, יריד ספרים, קיום מיזמים לימודיים וחברתיים - התגייסות לטובת מגויסי המילואים בקהילה ועוד. פדגוגיה בשילוב למידה רגשית - חברתית: מפגשי למידה רב גילאית בתחומי עניין מגוונים לבחירת התלמידים.קורסי בחירה - קיום קשר רציף בין תלמידי התקשורת לכלל התלמידים והקהילה, שילוב כיתות תקשורת - לרבות מגוון פעילויות בתחום הלימודי, החברתי והרגשי בשילוב מלא של כלל התלמידים בו. המצוידים בטכנולוגיה חדישה בהם מתקיימים תהליכי למידה מרחבי למידה מגוונים וחדשניים - ועשייה חינוכיים. לדוגמה: משימות מתוקשבות, דינמיקלאס, תכנות סקראץ' ועוד. באופן ספירלי מגיל הגן ועד כיתות ו. קיום תהליך חקר מלא ויזמות מיומנויות למידה חקרנית - בתחומי המדע והטכנולוגיה. העצמה: מקהלת ביה"ס, סיירת גישור, מנהיגות ירוקה, נבחרת נבחרות תלמידים, לכל תלמיד תפקיד - , נבחרת חקר החלל, מועצת תלמידים ועוד. FLl ה- מפגש שבועי של תלמידים מצטיינים בתחום הלימודי, התנהגותי וחברתי עם מגביהים עוף - מנהלת ביה"ס. פתקי מילה טובה, זמן פרגון הדדי וטלפון בהפתעה להורים. שבח -
21 מגדר: החל מהגן, הוראה מקדמת שוויון מגדרי, הנגשת מרחבי המשחק שוויון הזדמנויות מגדרי - והפעילויות השונות המעודדות התייחסות מגדרית שווה. בכל תחומי הדעת , תכנים לימודיים נטולי פיתוח תוכניות לימודים הממוקדות בשיווין מגדרי - סטריאוטיפים מגדריים, שילוב הרצאות על מנהיגות נשית חלקן מקהילת היובל . לרבות עידוד בנות לתחומי המדע והטכנולוגיה ועידוד עידוד בחירת תחומי לימוד מגוונים – בנים לתחומי האמנות והיצירה. מקור השראה (הרב שלמה קרליבך)"כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו" תמונות מספרות
22 בית ספר "חוט השני" בין חדשני לבין אישי, הקשר הנכון בחוט השני אילנה רחמילביץ | מנהלת 285 | מספר תלמידים 80 שני | כתובת בית הספר חוט השני - מודיעין | פייסבוק ההבטחה החינוכית שלנו "בבית הספר חוט השני אנו משלבים עולמות וטווים קשרים בין חדשני לבין אישי, בין עולם המדיה והטכנולוגיה פורצת הדרך לבין העצמה, טיפוח קש"ר (קרבה, שיתוף, רגש) ותקשורת בין אישית מקרבת. בית הספר, כרשת תקשורת חברתית, מקדם שיח חיובי מקרב, אמפתיה, ביטוי אישי, למידה מתוך סקרנות והתבוננות שקולה וביקורתית גם במרחב הדיגיטלי. אנו מקדמים למידה רגשית חברתית ) השזורה בכל מעגלי החיים בביה"ס, תוך טיפוח מיומנויות תקשורת בין אישית לצד מיומנויות SEL( טכנולוגיות, בעולם של תמורות מואצות ומשתנות." שיתוף מהעשייה הייחודית רצועת רוחב שבועית בקבוצות משתנות בה התלמידים מתנסים בשלושה מקבצי תקשורת - לומדים במיומנויות תקשורת בין אישיתקורסים ספירליים שנתיים של תקשורת. בקורס הממוקד ללמידת הילדים על הקשבה פעילה, התבוננות, עבודת צוות, דיאלוג מקרב וחשיבה חיובית. בקורס ופלטפורמות ליצירת זהות דיגיטלית לומדים הילדים על יצירת מצגות, מסמכים, כלים דיגיטליים "ברו על זה" TED לומדים הילדים על עולם המדיהדיאגרמות, סרטונים וכו'. בקורס ללמידת (דיבייט), קריאה ביקורתית, חדשות, עיתונות, עולם הפרסום, רדיו/פודקאסט ועוד. סקרנות היא המנוע האנושי. כלי המזמן לכל תלמיד.ה בביה"ס לצאת למסע אישי רגשי מפגשי דש"א (דרך שנתית אישית) - ולימודי עם המחנכת, תוך הגדרת מטרות אישיות. המסע מזמן תקשורת בין אישית מקרבת, פתיחות, הכרות וליווי ביניהם. במהלך המסע התלמידים מתוודעים לכוחות שלהם, לסגנון הלמידה המוביל אותם להצלחה, תוך פיתוח למידה עצמאית בעולם של הוראה גמישה. הילדים לומדים לבחור בחברים ומבוגרים משמעותיים שילוו אותם בדרכם, ומתחברים לתהליך התבוננות אישי מעצים לאורך השנה. זמן להתרגש ממי שאתם וממי שאיתכם.
23 – קידום קשר בין אישי בין תלמידים במפגשי "בוקר קשר" המזמנים למידה רגשית "גשר לקשר" ) במיקוד תקשורת מקרבת, ומאפשרים לתלמידים לפתח יוזמות ייחודיות ויצירתיות sel חברתית ( המעוררות סקרנות וחווית שותפות. כמו גם באמצעות מערך חונכות נרחב בין כיתות, בתחומי הדעת השונים, זה"ב, ספריה, אקרובטיקה וחונכות רגשית חברתית. קשר מפרגן מעניק הרגשה מופלאה. – בחיי היום יום של חוט השני שזורים חוטים רבים של עשייה חינוכית בהובלת "חוטים מקשרים" תלמידי ביה"ס. כל זאת באמצעות וועדות בית ספריות המזמנות קשר רב גילאי, נתינה, ערבות הדדית ומקום לביטוי אישי. התלמידים בוחרים ונבחרים לוועדת חברות, וועדת ימי הולדת, וועדת רדיו ותקשורת, וועדת גישור, וועדת ימי הולדת ועוד. מרחב לדמיין כי אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים. מקור השראה (קארל רוג'רס) "הבחירה להקשיב היא האומץ ליצור קשר עם האחר בלי לדעת איך זה יתפתח ולאן" תמונות מספרות בתי הספר "אבני חן" ו"חוט השני" יתאחדו בשנת הלימודים תשפ"ו. , מודיעין. 80 בית הספר המאוחד יפעל במבנה "חוט השני" ברח' שני בשנת הלימודים תשפ"ו יתקיים תהליך קהילתי לבניית זהות משותפת.
24 בית ספר "חופים" בית מצמיח ילד טלי שילטון | מנהלת 507 | מספר תלמידים 5 יער הזורע | כתובת www.hoffim2020.jedu.org.il | אתר בית הספר בית ספר "חופים" | פייסבוק ההבטחה החינוכית שלנו "חופים- בית מצמיח ילד"! בו כל פרט, מורה ותלמיד ירגיש מוגן, שייך ובעל משמעות. בית,יצירת בית חינוך שהוא בית בתוך קהילה בה ההורים שותפים מלאים, יוזמים ומהווים את הרוח הגבית לעשייה הבית ספרית. הכוללת למידה מבוססת מיומנויות, שימוש בטכנולוגיה, פדגוגיה חדשניתלצד בניית האקלים המיטבי נטפח תהליכי חקר ומתודות למידה שיאפשרו אוטונומיה ובחירה. העשייה החינוכית תצמיח ילד וילדה האחראיים ללמידתם, מעורבים ופעילים בה. חופים - החופש להיות אני! שיתוף מהעשייה הייחודית ספרי הלימוד בארבעת מקצועות הליבה בלבד, עבודה עם יחידות הוראה פדגוגיה חדשנית - .21 ממוקדות מיומנויות ותפקודי לומד של המאה ה- המפגישים את הילדים עם שיעורי פל"א - פה לומדים אחרת,בניית מערכת שעות גמישה ובה עולמות תוכן שונים כמו מיינדפולנס, תקשורת, צילום, אימון וכו'. הבנייה של מודל ייחודי ליצירת אקלים מיטבי ובטוח של כל באי בית הספר. פיתוח מודל "בית" - המודל מחזק את הקשר בין המורה לתלמיד, מפתח מיומנויות של שיח רגשי והעצמה של הפרט. "מודל הבית" כולל שימוש במחברת הצלחות אישית, קיום זמן פרגון בין התלמידים, טלפון בהפתעה להורה ושיח רגשי חברתי של הכיתה כקבוצה חברתית. הנהגת ההורים יוזמת ופעילה בעשייה הבית ספרית. בניית צוותי עבודה המשלבים שיתוף הקהילה - הורים ומורים בבניית אירועים ופעילויות בלוח השנתי והכל לרווחת התלמידים.
25 מקור השראה תמונות מספרות חופים - בית מצמיח ילד טכנופדגוגיה - טכנולוגיה בשירות הפדגוגיה שיח רגשי מתוך "מודל בית" למידה משחקית חוץ כיתתית מועצת תלמידים - מועצת תלמידים 1 תמונה - “מודל בית”- שיח רגשי חברתי 3 תמונה - טכנופדגוגיה- טכנולוגיה בשירות הפדגוגיה 2 תמונה - למידה משחקית 4 תמונה
26 רוזי ברקוביץ | מנהלת 238 | מספר תלמידים 29 עמק חרוד | כתובת cramim.tik-tak.net | אתר בית הספר ההבטחה החינוכית שלנו אנו בבית חינוך כרמים מאמינים בחינוך הוליסטי ודואגים לתת מענה מותאם אישית לכל ילד/ה, באמצעות למידה במערכת שעות אישית, הכוללת קורסי בחירה ושיעורים מעשירים. כל זאת, במגוון מרחבים ייחודיים וחוץ כיתתיים, שמטרתם לאפשר לכל אחד/ת להתנסות ולצמוח, לגדול ולהתקדם בקצב אישי ועל פי חוזקותיו/ה. צוות בית חינוך כרמים לקח על עצמו כמטרה להכיר את עולמו האישי של כל תלמיד מתוך כבוד, הבנה והערכה אליו כאדם שלם עצמאי וייחודי במסע התפתחותו. אנו מלווים את כל תלמידינו ומשפחותיהם החל משלבי המעבר הרציף והבטוח מהגן ועד לכניסתם לחטיבות הביניים ולמגמות הייחודיות בהמשך, על ידי תכניות מותאמות, קורסי הכנה, וסדנאות המלוות על ידי אנשי צוות מקצועיים. צוות בית החינוך ממשיך ומתעדכן באופן רציף בטכנולוגיה וחדשנות חינוכית בכדי להעניק לילדים את המענה המיטבי לקראת אתגרי ההווה והעתיד בהיבט הרגשי, החברתי והלימודי. ביה"ס מזמן ופועל בדרך שיתופית ומצמיחה בין כל באי בית הספר, ורואה בקהילה שותפה משמעותית במימוש ההבטחה החינוכית. שיתוף מהעשייה הייחודית • צוות בית החינוך כולל מטפלים רגשיים, מרפאה בעיסוק, מנתחת מענה הוליסטי מותאם - התנהגות, ופסיכולוג הנגישים לתלמידי בית הספר עפ"י הצורך. שיעורי תגבור והעשרה במקצועות הליבה, סדנאות רגשיות-חברתיות, פעילות קהילתיות, כיתתיות, שכבתיות ובית ספריות. • בית חינוך כרמים בנוי מחמישה מבנים דו למידה במגוון מרחבים ייחודיים וחוץ כיתתיים - קומתיים המאפשרים מענה מותאם אישית לתחומי עניין מגוונים: המרחב לצעירים, המרחב לשפות, המרחב למדע וטכנולוגיה, מרחב לחינוך גופני ותנועה, חוות אקולוגיות, מרחב למחול ובלט קלאסי, מרחב מחשבים, מרחב בישול ואפייה, נגרות, מרחב משחקים לימודיים טכנולוגיים וכן שטחים ירוקים רחבי ידיים הכוללים פינות ללמידה. "בית חינוך כרמים" חינוך הוליסטי - כמרחב לצמיחה
27 • מערכות התלמידים בנויות משעות עבודה דיפרנציאלית תוך למידה במערכת שעות אישית - חובה ושעות בחירה. התלמידים עוברים בין המרחבים השונים עפ"י מערכת שעות אישית אשר היו שותפים לבנייתה תוך התייעצות וחשיבה משותפת עם המחנכים וההורים ועפ"י צורכי התלמיד בהיבטיו השונים. • כל ילד/ה יכול להשתתף במגוון קבוצות מגוון קורסים מעשירים המאפשרים מגוון התנסויות - ייחודיות כגון: להקת מחול, להקת בלט, מקהלת שירת הכרמים, נבחרת רובוטיקה, מתכנתים צעירים, נבחרת אתלטיקה, הנואם הצעיר, מועדון קריאה, ריקודים סלוניים, פרוייקט שחייה, דרמה, בישול ואפיה ועוד. מקור השראה (ג'ון דיואי)"תפקיד החינוך הוא ללמד את הילד לחשוב ולא ללמדו מה לחשוב" תמונות מספרות מרחב צעירים קורס יוגה למידה חוץ כיתתית מרחב מחול מרחב אקולוגי למידה רב גילית
28 בית ספר "מעוז המכבים" מיומנויות הסקרנות המעשית עינת גרימברג | מנהלת 200 | מספר תלמידים 9 שדרות ישראל פלד | כתובת maozhamacabim.tik-tak.net | אתר בית הספר ההבטחה החינוכית שלנו בית ספר מעוז המכבים מצמיח בוגרים.ות סקרנים.ות, פרואקטיבים.ות, היודעים.ות להתמודד עם מציאות משתנה בעולם עתיר שינויים. ערכים אלו מאפשרים להם.ן לקדם מטרות אישיות, חברתיות וסביבתיות. ביה"ס מטפח בתלמידיו/תלמידותיו את הסקרנות המעשית ומקנה להם.ן שש מיומנויות הנדרשות לכל אדם: התבוננות, חשיבה יצירתית, אמונה בכוחות, עבודת צוות, פתרון בעיות ודיבור בציבור. הקניית המיומנויות מתבצעת בכל תחומי הדעת, באמצעות שימוש ביחידות הוראה, שמטרתן לעודד תהליכים יזמיים בקרב התלמידים.ות. שיתוף מהעשייה הייחודית חינוך להתבוננות ועשייה • לימוד שש מיומנויות סקרנות מעשית בכל שבוע, שישה שיעורים במערכת, מכיתה א' ועד כיתה ו'. • ההוראה באמצעות תכנית ספירלית – מתרחבת, בפיתוח של צוות בית הספר, כשבכל שנה נוסף נדבך לכל מיומנות. • מרחבים המזמינים להתבוננות ועשייה – מעבדת מייקרס ומידול בתלת מימד, מעבדת מולטימדיה, חדר רדיו "מעוז קאסט", מרחב רב חושי, מרחב מוזיקה חדשני ליישום תכנית בית ספר מנגן, , "חדר במבה" – מה בבמה? CREATE RECIPE מטבח קריספי • סגירת יום בהתבוננות – כל יום נסגר בהתבוננות רפלקטיבית של התלמידים/ות וכתיבה בפנקס לרפלקציה אישית. חיבורים • כלל השיעורים נלמדים בחיבור לשש מיומנויות הסקרנות המעשית. • כלל הטקסים והאירועים בשפת מיומנויות הסקרנות המעשית. פדגוגיה זמישה • מערכת אג'ילית "גומיגם" – מערכת בית ספרית חדשנית, מבוססת עקרונות של שימוש במודלים מגוונים להוראה, התאמת זמני השיעורים למודל השיעור, למידה רב גילאית, למידה מבוססת בחירה, גיוון מרחבי הלמידה ותחומי הדעת. • כלל השיעורים במודלים השונים נלמדים בחיבור לשש מיומנויות הסקרנות המעשית.
29 • פתיחת יום במכוונות עצמית – כל יום נפתח לפי בחירת התלמיד/ה, כולל פתיחת יום בטבע. במקביל נערכות פגישות אישיות קצרות של המורה עם תלמידים/ות. הערכת ספ"ה • שימוש בכלים מגוונים להערכת שש מיומנויות הסקרנות המעשית ולהערכת תהליכי הטמעת המערכת החדשנית. • תעודה ייחודית המשקפת את המודל הייחודי של בית הספר. מקור השראה (ליאו ברנט)"סקרנות לגבי החיים, היא הסוד של אנשים גדולים ויצירתיים" תמונות מספרות למידה חווייתית ועדכנית מרחב רב חושי מטבח לימודי קריספי התבוננות ועשייה "ליגת קוידיץ" בהשראת הארי פוטר למידה בטבע ומהטבע
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=