בתי ספר על-יסודיים תעודות זהות בית ספריות מינהל החינוך חינוך בונה חברה לקראת הרישום לשנת הלימודים תשפ”ו 2024 דצמבר
2 תוכן עניינים 15–3 בתי ספר על–יסודיים בחינוך הממלכתי: 5–4 מו"ר 7–6 עירוני א' למדעים ואמנויות 9–8 עירוני ב' ע"ש יצחק רבין 11–10 עירוני ג' ע"ש מוטה גור 13–12 עירוני ד' אורט מודיעין 15–14 עירוני ה' ע"ש יצחק נבון 25–17 בתי ספר על–יסודיים בחינוך הממלכתי-דתי: 19–18 אולפנת בנ"ע אורות מודיעין 21–20 אמי"ת מודיעין בנים 23–22 ישיבת בנ"ע לפיד מודיעין 25–24 מדרשת אמי"ת בנות מודיעין 33–27 בתי ספר על–יסודיים ייחודיים: 29–28 דמוקרטי ע"ש נדב 31–30 יח"ד 33–32 (אתגרי החל מכתה י', אינו פתוח לבחירה) מעוף ברנקו וייס 35–34 (מניעת נשירה, אינו פתוח לבחירה) קידום נוער - מרכז שבילים 51–37 : (מותנות במבדקי התאמה)מגמות ייחודיות ונבחרות על אזוריות 39–38 אמנויות היצירה 41–40 חינוך גופני (ספורט) 43–42 מדעית הנדסית 45–44 מוסיקה 47–46 מחול 49–48 מחוננים 51–50 נבחרת כדורסל בנות 53–52 נבחרת כדורסל בנים במו"ר 55–54 נבחרת כדורסל בנים בעירוני א'
זהויות בתי ספר על-יסודיים בחינוך הממלכתי
4 על-יסודי מו"ר .הצוינות ובחירמזמות, ייאלוג, דהילתיות, מכוונים קדימה - ק רוני פולט | מנהל 1,660 | מספר תלמידים רחוב הדרים | כתובת /https://mormaccabimreut.mashov.info | אתר ההבטחה החינוכית שלנו ולמנהיגי המחר באמצעות ראיית הצורך למצויינותאנו מאמינים בפתיחת דלתות לעתיד, מכוונים האישי של כל תלמיד ותלמידה. אנו מנחים ומקדמים כל אחד ואחת למימוש עצמי ולאחריות אישית.בחירהמתוך ועצמאיים בעלי חוסן אישי יוזמיםתלמידינו רוכשים כלים ומיומנויות המשרתים אותם כבוגרים ומסוגלות עצמית, המזהים את חוזקותיהם ומשתמשים בהן להעצמה אישית ולמען הסביבה בה הם חיים. גמישות דיאלוג, הכוללים הקהילה,ברשותינו מרחבי הזדמנויות לצמיחה ולמידה בשיתוף מחשבתית ויצירתיות. שיתוף מהעשייה הייחודית • מהמיצ"ב ועד לתעודת הבגרות בוגרי ביה"ס בולטים בהישגיהם מבחינה אקדמית וחברתית – הניכרת באיכותה ופותחת הזדמנויות נרחבות גם לאחר התיכון. המצוינות החברתית של בית ספרינו לאורך השנים מביאה לכך שמספר רב של בוגרינו מתנדבים במכינות ובשנת שירות, ומשתלבים בתפקידים משמעותיים בצה"ל. • בחטיבת הביניים מתקיימים קורסי בחירה: מיינדפולנס, משחקי חשיבה, יוגה, בחירה והתנסות - רובוטיקה, יסודות המחשב, ריקודי עם, תפירה, בישול ואפייה ועוד. בתיכון מתאפשרת בחירת מגמות בתמהיל גדול ואטרקטיבי כמו – ביוטכנולוגיה, דיפלומטיה, תקשורת המונים, הנדסת מערכות, פיסיקה, תיאטרון ועוד. מבחר השילובים הגדול המתאפשר בבחירת המגמות מגביר את הסקרנות והמוטיבציה של התלמידים/ות, ומסייע להם/ן לפתח מיומנויות של עצמאות ואחריות. • יוזמה בית ספרית ייחודית למפגש שיח בוקר ממקום אחר, של כלל התלמידים בוקר מו"ר – בהובלה משותפת עם מחנכי כיתתם. זוהי הזדמנות למפגש אישי המייצר פתיחת יום בלתי לחזק קשרים אישיים ולהגביר את תחושת השייכות שיגרתית, אינטימית ומגוונת במטרה כך שנוצרת פתיחות ללמידה, הרחבת הדעת ומצויינות. מפגשים אלו כוללים: והרווחה האישית בוקר צחוק, בוקר אקטואליה בוקר שיר ועוד...
5 • היזמות מייחסת חשיבות לטיפול בפרט ובצרכיו, אך גם מעודדת אותו לראות יזמות וקיימות – . לתפיסתנו, היזמות נותנת לתלמידים ולהשפיע על המציאותאת מחויבותו לחברה ולסביבה ארגז כלים לחיים, סט של יכולות ומיומנויות המאפשר לתלמידים לכוון את חייהם להתקדם ולהתפתח, מיומנויות ההכרחיות בעולם העבודה המשתנה. בנוסף מעודדים עיסוק בקיימות וחינוך הנוער ליצירת חברה מתחשבת יותר וסביבה טובה יותר לדורות הבאים. • מיזם קהילתי בית ספרי, בשיתוף הנהגת ההורים, ליצירת שפה משותפת, מעורבות מו"ר בסלון – ומנוף לחיבורים בין קהילת ההורים לביה"ס וקהילת ההורים בינם לבין עצמם. המפגשים מתקיימים באמצעות קבוצות הורים, בסלון ביתם, סביב נושאים הנוגעים לחיי המתבגרים. • אנו מובילים תהליכים פדגוגיים המשלבים בין מחקר רב תחומי מ"שורשים" ל "תיעוד והנצחה" – תחומי דעת שונים וקהילת ביה"ס, תהליך המתחיל בחקר השורשים בחטיבה עד לפרויקט ייחודי בשיתוף הורים בו מתוודעים התלמידים לסיפורים אישיים מתקופת השואה ומתעדים אותם. מקור השראה (גתה)"כל אשר אתה חולם עליו – החל לעשותו. בהעזה יש גאוניות, עוצמה וקסם. החל עכשיו" תמונות מספרות למידה אחרת
6 ד"ר דביר שלומי | מנהל 1,485 | מספר תלמידים 9 דם המכבים | כתובת https://ironialef.org.il | אתר ההבטחה החינוכית שלנו להבטיח את השמי"ים וגם לקיים? כן! זו המחויבות שלנו המבוססת על תפישתנו החינוכית לאפשר נהיגות, מותפות, שלבני אדם להגיע למיטבם, המעוגנת בארבעה ערכי ליבה המנחים את פועלנו: צוינות. מוזמה וחדשנות, י • במסוגלות האישית של הפרט לממש את כישוריו ויכולותיו, כגורם משפיע ובעל אנו מאמינים כוח לחולל שינוי לקידום הטוב בסביבתו • את השונות כערך ומחוייבים להתאמת המענה הפדגוגי לכל פרט אנו מקבלים • כמרכיב ליצירת תרבות של שותפות ותקשורת בינאישית המושתתת על אמון אנו מכוונים בתחושת השייכותמשמעותי • לחיזוק היצירתיות, הכישורים והמסוגלות האישית של הפרט כיסוד להגשמה אנו פועלים עצמית ותרומה לחברה • באומנויות הבמה, מסלול מחוננים וכדורסל בניםעל-אזוריות מגוון מגמות ותכניות אנו מציעים שיתוף מהעשייה הייחודית הערך המוסף עבור תלמידנו • חשיפה לתחומי עניין מגוונים בתחומי מדעים, ספורט ואומנויות כמקורות לאקלים חינוכי מיטבי • השקעה וטיפוח כישורים וכישרונות ב"חממה" מקצועית ותומכת • ליווי תלמידים מצטיינים ושילובם בתכניות מותאמות אישית באקדמיה מודל פדגוגי הוליסטי ייחודי בעיר מגמות ומסלולי התמחות ייחודיים החל מכיתה ז' בתחומי אומנויות ומדעים המאפשרים שילוב רב תחומי בהמשך הלימודים בחטיבה העליונה. • מגמות על אזוריות למחול, מוסיקה וכדורסל בנים • מסלול כיתת מחוננים • תכנית עמ"ט בחטיבת ביניים: פעם בשבוע מתקיים מסלול לימוד שבועי במסגרתו מתקיימת פעילות ייעודית עפ"י בחירת התלמיד/ה וחוזקותיו/ה. למדעים ולאומנויות על-יסודי עירוני א' להבטיח את השמ"ים וגם לקיים
7 • מסלול דו תחומי במדעים בחט"ע: פיסיקה, כימיה, ביולוגיה, מדעי המחשב והנדסת תוכנה. מסוגלות אישית לפני הכל • מתן מענים מגוונים לצרכים ייחודיים מרובים, טיפוח תחושת המסוגלות האישית והעצמת החוזקות של התלמיד • שילוב תלמידים ממגוון יכולות, כישורים, ותחומי עניין בכיתות עם מסלולי התמחות מגוונים. • מסגרות תמיכה לקידום תלמידים כמו מל"א, כיתות מב"ר, מב"ט, כיתות תקשורת ומענים ייחודיים לתלמידי שילוב בכיתות הרגילות • מסלול עתודה מדעית טכנולוגית • גיוון דרכי הוראה והתאמה לאתגרי התקופה הובלה פדגוגית ממוקדת ערכים של שמי"ם • הובלת רוח מנהיגות מונחית ערכים הבאה לידי ביטוי בניהול ובתכנית העבודה השנתית • "בשביל הערכים" – תכנית מובנית לשילוב והטמעת ערכים בתחומי הדעת השונים • הוראה רב תחומית מבוססת רעיון מרכזי (תמה) בכל שכבת גיל הובלת רוח של מנהיגות ומעורבות בקהילה • תרבות ארגונית מעודדת ומעצימה יחסי גומלין והדדיות עם הקהילה • תהליכים פדגוגיים ממוקדי תהליך ותוצאה לטובת כלל קהילת בית הספר • נבחרת מורים איכותית המחויבת ליוזמות חינוכיות בשיתוף הנהגה של הורים ותלמידים • קהילת הורים שותפה ומעורבת בהובלה מקור השראה (סנקה) "לאפשר לבני אדם להגיע למיטבם" תמונות מספרות שירת המקהלה - מגמת המוסיקה שפת התנועה - מגמת המחול
8 ריקי נגרי | מנהלת 1,371 | מספר תלמידים 1 נחל עיון | כתובת ironibetrabin.mashov.info | אתר ההבטחה החינוכית שלנו זהות בית ספרית - "עירוני ב' - זה בית" עירוני ב' ע"ש רבין הוא בית ספר קהילתי, המאמין כי הענקת כנפיים ליוזמות חינוכיות וערכיות ומעוף לכל תלמיד ולכל מורה על בסיס תקשורת בינאישית, מוביל לבוגר מעורב ומשפיע בחברה, אשר שואף למיצוי הפוטנציאל האישי. בית הספר מקדם תהליכי למידה, שותפות ומעורבות חברתית ושם דגש על פדגוגיה של חוסן, על עידוד וקידום יזמות וחדשנות, על התנדבות בקהילה ועל תקשורת "פנים אל מול פנים/ואל פנים" לכל קהילת בית הספר. בתהליך משותף של הורים, של מורים ושל תלמידים, נבחרו שישה ערכים שלאורם אנו פועלים: כבוד האדם ודרך ארץ, מצויינות, מנהיגות, אחריות, תחושת מסוגלות, נתינה ומעורבות חברתית. שיתוף מהעשייה הייחודית פדגוגיה של חוסן ומתן מענים מגוונים מותאמים לצרכי תלמידים: פדגוגיה היוצרת קשר אישי, מעצימה, מפתחת את תחום הדעת, מייצרת למידה רלוונטית וחוויתית המפתחת בתלמיד סקרנות, פעלתנות ומוטיבציה ללמידה. פדגוגיה זו מיושמת במרחבים ייחודיים בבית הספר כולל במרחב אקולוגי, המהווה מרחב למידה חוץ כיתתי קבוע, ירוק ונעים בו לומדים בקבוצות קטנות. מרחב זה מהווה בית ליוזמות תלמידים ומורים בנושאי קיימות וטיפוח המרחב הבית ספרי. הקו המנחה של פדגוגיה זו נקרא בבית הספר "פנים אל מול פנים/ואל פנים". בנוסף, בביה"ס קיים מערך הכלה והשתלבות בית ספרי, במסגרתו מופעלות תוכניות מגוונות הנותנות מענים רגשיים ולימודיים כולל מרחב למידה פרטני. מענה לתלמידים עם צרכים מיוחדים: בכל שכבה בביה"ס יש כיתה מקדמת לצד מענה דיפרנציאלי הקיים בכיתות הרגילות. בנוסף, השנה נפתחה כיתת תקשורת בשכבה ז'. כלל התלמידים משולבים בכל העשייה הבית ספרית. כיתות עתודה מדעית טכנולוגית: מטרת הכיתה לייצר מסלול מצויינות שש-שנתי המוביל לתעודת בגרות איכותית בתחומי המדע והטכנולוגיה, הכולל: חמש יחידות לימוד מתמטיקה ושני מקצועות מדעיים מוגברים. לכיתה זו מתאימים תלמידים בעלי יכולת והישגים לימודיים גבוהים. ע"ש רבין על-יסודי עירוני ב' ּפָנִים אֶל מּול ּפָנִים וְאֶל ּפְנִים
9 פרוייקט כדורסל בנות חטיבת ביניים: בבית הספר פועלת נבחרת בנות המשתתפות בתחרויות כדורסל מחוזיות וארציות. הבנות מתאמנות בקביעות פעמיים בשבוע. לנבחרת יש מאמנת מקצועית קבועה. כיתות ספורט - ע"ש י"א חללי מינכן: מיועדת לתלמידים בעלי מוטיבציה לימודית גבוהה, בעלי כישורים ספורטיביים וכישורי הובלה, המדגישה את הקשר בין ערכים ספורטיביים למצויינות אישית. כיתות הספורט הן בסיס למגמת החינוך הגופני בחטיבה העליונה, המקנה בין השאר גם תעודה מקצועית של מדריך חדר כושר, ותלמידיה מייצגים את ביה"ס בענפי הספורט השונים ברמה העירונית והארצית. נבחרות רובוטיקה: ביה"ס פועל לקידום מנהיגות טכנולוגית בקרב התלמידים בכלל והתלמידות בפרט. בביה"ס שתי נבחרות רובוטיקה הפועלות גם למען הקהילה, אשר זכו בפרסים ברמה הארצית וברמה הבינלאומית! .FRC ובחטיבה העליונה נבחרת ה- FLL בחטיבת ביניים נבחרת ה- תוכנית אקדמיה בתיכון: תוכנית זו מאפשרת לתלמידים מצטיינים ובעלי מוטיבציה להתחיל בלימודים אקדמיים כבר מכיתה ט' במקביל ללימודיהם בביה"ס. ניתן לבחור ממגוון תוכניות לימוד ואף להמיר לימודים בביה"ס ובחינות בגרות במקצועות מסויימים בלימודים אקדמאים ולצבור נקודות זכות לתואר ראשון. מסורת בית ספרית - כנס משפחות: כנס המתקיים לכלל קהילת בית הספר מדי שנה. הנהגת התלמידים בוחרת עמותה עימה תעבוד בשיתוף פעולה במהלך השנה ואותה היא חושפת לכלל הכיתות לצורך היכרות והבנת הפעילות. שיתוף פעולה בין הורים, תלמידים והצוות החינוכי מוביל לאחר צהריים חגיגי וקסום שבו מתקיים יריד הפעלות ומכירות שכל הכנסותיו מוקדשות לעמותה שנבחרה. מקור השראה (סשה פז)"היכולת מצמיחה לאדם כנפיים, השאיפה מלמדת אותו לעוף" תמונות מספרות
10 שרית סינואני | מנהל 1,206 | מספר תלמידים 12 רא"ל מרדכי גור | כתובת //http://motagoor.schooly.co.il | אתר ההבטחה החינוכית שלנו אנו שואפים למתן מענה מיטבי לפרט וקידום תחושת השייכות בין באי בית הספר, אנו מפתחים בקרב התלמידים והתלמידות אחריות, מעורבות ומנהיגות, אשר יעניקו להם כלים להתמודד בהצלחה בעולם של מציאות משתנה. אנו רואים בהתנסות המבוססת על חשיפה לאינטליגנציות מרובות אפשרות לביטוי אישי, תרומה לעיצוב הזהות והובלה למצוינות ערכית והישגית. אנו מעודדים יצירת מרחבים וקידום יוזמות שיאפשרו מתן ביטוי אישי לתלמידים ולמורים בתחומים הפדגוגיים, הרגשיים והחברתיים. שיתוף מהעשייה הייחודית בית הספר פועל לטיפוח מצוינות בתחומים שונים מקיים ולוקח חלק בחידונים, תחרויות ואולימפיאדות בתחומי מדעי הרוח, החברה, המדעים, הטכנולוגיה והספורט. מגוון מענים דיפרנציאלים לתלמידים בהיבט הרגשי, הפדגוגי והחברתי.מענים לפרט - מרחב המאפשר התנסות במגוון האמנויות תוך שילוב התחום הטיפולי על ידי המערך מרחב בטוח - הטיפולי רגשי בבית הספר. המרחב פועל בימים ייחודים במהלך השנה. מגמות מדעיות, טכנולוגיות וכן מגמות בתחום האומנויות ובתחומי החברה מגוון עשיר של מגמות והרוח. בבית הספר מגמת ספרדית, מגמת מדעי החברה בדגש קרימינולוגיה ומגמת דיפלומטיה לצד מגמות אמנויות העיצוב ומגמת סייבר. יוזמה של צוות החינוך המיוחד בבית הספר. המרחב מזמן למידה מעשירה וטעימה מטבח לימודי - דרך התנסות חושית, רגשית ושיתופית, המרחב מעוצב, מאובזר ומאפשר העשרה לימודית חווייתית. במסגרתו מקבלים התלמידים העשרה בנושאים מגוונים בתחומי מסלול אמנויות היצירה – האומנויות בדרך חווייתית, מאתגרת ויצירתית. בין הקורסים שנלמדים: תיאטרון, עיצוב גרפי, עיצוב בבד, אמנות, צילום ומוסיקה. בנוסף, התלמידים משתתפים בימי שיא וסדנאות במוזיאונים, תיאטראות ועוד. ע"ש מוטה גור על-יסודי עירוני ג' לבחור, להתנסות ולהוביל במרחבי ניהול עצמי - בדרך שלך להצלחה
11 מקור השראה "רצוני ללמד, להבין ולאהוב את "האיני יודע" המופלא, השופע חיים, המבהיק בהפתעותיו... רצוני שיבינו הבריות, כי שום ספר ושום רופא לא ימלאו את מקומה של מחשבתם הערנית, של (יאנוש קורצ'אק)תצפיתם העצמית הקשובה." תמונות מספרות מסע שכבתי בניהול עצמי חוקרים בכיתת עתודת מנהיגות טכנולוגית מש"צים ובוגרי בית הספר מלמדים כפיתות ביטוי אישי מתוך בחירה במגמת אומנויות היצירה
12 צופית חדד | מנהלת 1,252 | מספר תלמידים 9 עמק חרוד | כתובת modiin.ort.org.il | אתר ההבטחה החינוכית שלנו ובחינוך רב-תחומי לערכים ומצוינות ביזמות וחדשנות כאורח חייםבאורט עירוני ד', אנו מאמינים בדגש על הנדסה, טכנולוגיה, קהילתיות ומתן מענה אישי ורגשי לכל תלמיד ותלמידה. ומאפשרים להם לרכוש כלים, מיומנויות 21- אנו שמים דגש על הכנת בוגרינו לאתגרי המאה ה ותעודת בגרות איכותית. אנו מכינים אותם לשירות משמעותי בצה"ל ולהצלחה באקדמיה, בתעשייה ובהייטק תוך מיצוי יכולותיהם וכישוריהם. תלמידינו מובילים מיזמים חברתיים ייחודיים כחלק מתכנית לבגרות חברתית בהצטיינות. ביתהספר מהווה חממה למורים ולתלמידים לפיתוח מיזמים יצירתיים, המביאים עימם חדשנות ושינוי בתחום הפדגוגי, בתחום הטכנולוגי ובתחום הערכי-חברתי. ועל כך זכה בית הספר בשנת תשפ"ג בפרס החינוך המחוזי. שיתוף מהעשייה הייחודית • חינוך ליזמות בתוכנית הפדגוגית הבית ספרית. בית הספר מוביל תוכנית יזמות כאורח חיים – - תוכנית מנהיגות חברתית לפיתוח והטמעה של הכשרות והסמכות Future Ready פורצת דרך לכלל תלמידי ביה"ס בשיתוף חברות הייטק בינלאומיות. • התלמידים יוכשרו בהסמכות כגון: בינה מלאכותית, סייבר, פיתוח אפליקציות ללא קוד, שיווק דיגיטלי ועוד, על מנת לאפשר להם להשתלב ולהוביל בשוק העבודה העתידי. • VR+AR כמו כן, ביה"ס מוביל תכניות ליזמות וחדשנות פדגוגית - למידה חדשנית באמצעות – פיתוח סביבות של מציאות מדומה ורבודה המשולבות בתחומי הדעת לצורך למידה מגוונת: חדרי בריחה, משחקים, תערוכת תוצרי הערכה חלופית.• , המבוססת על פרויקטים 21- - תכנית שמטרתה להכין את בוגריה לאתגרים במאה ה Isteam רב תחומיים (הכוללים מדע, טכנולוגיה, הנדסה ואמנות) דרכם רוכשים התלמידים מיומנויות נדרשות מעולמנו המשתנה כגון: עבודת צוות, חשיבה ביקורתית, חדשנות ויצירתיות. • יזמות חברתית-קהילתית - בית הספר זכה בפרס חינוך ארצי על הצטיינות יתרה בחינוך אנו מפתחים ומובילים פרויקטים של מעורבות למעורבות חברתית ואזרחית ותרומה לקהילה. לתעודת ויזמות חברתית, התנדבות בקהילה, מנהיגות צעירה ודיאלוג רב תרבותי. בוגרינו זכאים הקשר ההדוק עם ההורים, מאפשר שותפות, פיתוח וקידום של בגרות חברתית בהצטיינות. העשייה החינוכית. הקהילה שותפה לפרויקטים חברתיים והתנדבותיים שונים, כגון: פרויקט "תיקון עולם", המקדם מודעות וסובלנות כלפי אנשים עם מוגבלויות ופרויקט "ניצוצות" המפגיש על-יסודי אורט עירוני ד' חינוך רב תחומי לערכים, ליזמות ולמצוינות
13 את תלמידינו עם יזמים בעלי השראה. תלמידינו מתנדבים כמנטורים בנבחרות רובוטיקה ברחבי העיר, מארגנים אירועים קהילתיים ומובילים בתחרויות ארציות ובינלאומיות. • לתלמידים.ות מרחבי העיר.מגמה ייחודית על אזורית מדעית-הנדסית החל מכיתה ז' - התוכנית הייחודית בעיר נבנתה בשיתוף רשת אורט והטכניון. ההתמחויות היוקרתיות במגמות ההנדסיות בחטיבה העליונה: אדריכלות, יישומי המחשב, ביו-רפואה, אוירו-חלל, רובוטיקה ורחפנים, פותחות בפני תלמידנו את האפשרות להשתלב במסלולי עתודה ותפקידי מפתח בצבא ובתעשייה בהמשך דרכם. מקור השראה (פיטר דרוקר)"הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו" )6 , (משלי כ"ב"חנוך לנער על-פי דרכו" תמונות מספרות נבחרת הרובוטיקה של אורט עירוני ד' מייצגת את מדינת ישראל בפעם השניה בתחרות הבינלאומית בארה"ב וזוכה בפרסים מגוון עשיר של התנדבויות באורט עירוני ד'
14 ענבל לוי | מנהלת 1,151 | מספר תלמידים 57 אבני החושן | כתובת ironih.schooly.co.il | אתר ההבטחה החינוכית שלנו ביה"ס עירוני ה' ע"ש יצחק נבון הינו בית לחינוך המאמין שבכל תלמיד ותלמידה שוכנת במ"ה (ביטחון, מסוגלות והעצמה) אישית וקבוצתית. אנו מעניקים תחושת שייכות לכל באי בית הספר, דואגים לרווחת התלמידים והצוות ומטפחים אחריות, מוטיבציה וסקרנות לימודית. אנו דוגלים במעורבות חברתית כחלק מפיתוח זהות אישית, מעודדים יוזמות חברתיות אישיות ומטעימים מיומנויות וערכים של חברות, מוסר וראיית האחר. כך אנו, מקדמים ומפתחים את יחסי הקרבה והאכפתיות בן כל באי בית הספר, ואת השותפות וההדדיות עם קהילת עירוני ה'. שיתוף מהעשייה הייחודית פדגוגיה שמזמנת שיח מקרב, תקשורת בינאישית, שולחנות עגולים ללמידה פדגוגיה מקרבת - שיתופית, מעגלי שיח, קרבה ואכפתיות ויצירת מכנים משותפים- תלמידים לתלמידים, צוות לתלמידים. שמקדמים חדשנות בלמידה, יצירתיות, סקרנות ולמידה חווייתית, מרחבי למידה חדשניים - מוטיבציה ואחריות ללמידה- מתחם מעבדות חדשני כולל סדנת יצירה להנדסת מערכות. מטבח לימודי- העונה על למידה חווייתית ומגוונת, חדרי מחשבים חדשניים וחדר הכלה המאפשר מפגש חברתי - רגשי. מסלולים חדשניים החל מכיתה ז' - מב"ט - מערכות בנייה טכנולוגיות - מסלול מדעי טכנולוגי שמהווה בסיס למגמת הנדסת מערכות. במסלול לומדים בינה מלאכותית, בניית רחפנים, הדפסת תלת מימד ועוד. המסלול מעודד מצוינות ובגרות טכנולוגית מדעית. מסלול המאפשר הכרה עם עולם האומנות. הכרות עם תוכנות עיצוב מסלול "אומנויות העיצוב" - וגרפיקה והתנסות מעשית המהווה בסיס למגמת אומנויות העיצוב. עתודת תיאטרון - מסלול המאפשר לתלמידים ולתלמידות בעלי רוח אומנותית ויצירתית להתנסות בכישורי המשחק והתיאטרון, ללמוד ולהכיר יצירות בדרך יצירתית וחווייתית. העתודה מהווה בסיס למגמת תיאטרון. ביה"ס נכנס זו השנה השנייה לתוכנית: נקודות אקדמיה בתיכון ונקודות אקדמיה בביולוגיה - אקדמיה במקצוע ביולוגיה. תוכנית זו פותחת בפני התלמידים למידה בקורסי אקדמיה משולבי דיגיטל המהווים חלק מהבגרות. תכנית המאפשרת לתלמידים מצטיינים בעלי מוטיבציה להתחיל בלימודים אקדמיה בתיכון - אקדמאיים במהלך לימודיהם בתיכון במקביל להיותם תלמידי תיכון בביה"ס. חלק מהקורסים ניתנים ע"ש יצחק נבון על-יסודי עירוני ה' פדגוגיה מקרבת
15 מטבח לימודי למידה חווייתית במרחבי ביה"ס להמרה בבגרות ואף צוברים נקודות לתואר ראשון במקביל לתעודת הבגרות. פדגוגיה מקרבת הרואה את האחר ואת התלמיד כאדם בעל יכולת בחירה קורסי בחירה והעשרה - ובעל עולם ידע נרחב. מאפשרת לתלמידים בחטיבת הביניים לבחור בין קורסי העשרה באשכול מדעים ובאשכול עברית וכמו כן בקורסי גוף ונפש. הקורסים מועברים ע"י צוות ביה"ס וצוות העשרה חיצוני. בחטיבה העליונה ישנם קורסי בחירה למבואות המדעים לתלמידים שלומדים צירוף מקצועות. הקורסים מתוכננים ומועברים ע"י צוות ביה"ס. הפנינג לקהילת ביה"ס הכולל את בתי הספר המזינים. ההפנינג נבנה בשיתוף הפנינג קהילתי - מועצת התלמידים, קהילת הורי ביה"ס וצוות ביה"ס. ההפנינג מאפשר מפגש חווייתי, יצירתי וחברתי בין באי קהילת ביה"ס ומקדם מטרה נעלה של אחריות, מסירות ורוח התנדבות ביריד חגיגי בו ההכנסות נתרמות לעמותה שנבחרת. מקור השראה (יצחק נבון)"יש לנו אוצר יקר אחד והוא האדם" תמונות מספרות פינת ישיבה לשיח מקרב
זהויות בתי ספר על-יסודיים בחינוך הממלכתי-דתי
18 הרב ד"ר אשר כורסיה | מנהל 856 | מספר תלמידות 21 נחל צלמון | כתובת www.orotmodiin.co.il | אתר ההבטחה החינוכית שלנו אולפנה שהיא בית. הקשר האישי ובניית הקומה התורנית - ערכית הם הלב הפועם של האולפנה. באולפנה קיימת תשתית רחבה לפיתוח הכישורים הקיימים בכל בת, על ידי צוות חינוכי חם ואיכותי, הידוע במקצועיותו, בחדשנותו ובהענקת יחס אישי, יצירת אווירה חמה ומצמיחה, תוך חוויה לימודית המבוססת על בחירה. האולפנה מפתחת מיומנויות חברתיות ומעודדת יזמות ופיתוח יצירתיות בקרב התלמידות והצוות, תוך שימת דגש על עשייה חברתית-קהילתית משמעותית. שיתוף מהעשייה הייחודית בניית מעטפת אישית לפרט: אנו מאמינים כי לכל בת עולמות תוכן ורוח עשירים, ופועלים לשכלל את קומתן תוך יצירת סביבה המאפשרת את פיתוחן, על ידי: • התאמת מענים רגשיים ולימודיים אישיים לכל תלמידה • מערך שש שנתי חברתי-ערכי-רגשי מקצועי • אולפנה קולטת עלייה • בחירת מסלול אישי מותאם לכל בת מסלולים ייחודיים: • תכנית קמפוס ובה אפשרות בחירת מסלולי לימוד והעשרה לפי תחומי עניין ומחוץ לקופסא • נבחרות רובוטיקה וחוגי העשרה בחטיבה • מגוון רחב של מגמות לימוד המתעדכן בהתאם לבחירת הלומדות • המרכז האקדמי לב בירושלים, האוניברסיטה העברית, מסלולים אקדמאיים המתקיימים בשיתוף: אוניברסיטת בר-אילן, מכון ויצמן והאוניברסיטה הפתוחה • תכניות אמנות ייחודיות בשיתוף מוזיאון ישראל, וכן מגמת מוזיקה על אזורית • חוגי מחול למדעים ואמנויות אולפנת בני עקיבא "אורות מודיעין" כלת פרס החינוך הארצי והחינוך הדתי. הבית לטיפוח זהות נשית תורנית שמחה, השואפת למצוינות ערכית ולימודית.
19 מרחבים ותכניות התומכים בגישות הפדגוגיות: • מרחבי למידה חדשניים ופינות שיח ייחודיות בכל מבואה • מעבדות משוכללות, בית מדרש רחב ומזמין, אמפי תאטרון ענק, חדר מוזיקה וחדר מחול • תוכנית חברתית ערכית עשירה, איכותית ומגוונת - נשמת אפה של האולפנה • אוירה אולפניסטית-תורנית של יצירה, המעודדת יוזמה של הלומדות • תוכנית שש שנתית הוליסטית רלוונטית ומצמיחה • תוכניות מנהיגות – מש"ציות, צוות הדרכה מקרב בנות התיכון המדריך את כיתות חטיבת הביניים, בנות התיכון חונכות את בנות החטיבה • מפעלים חינוכיים ייחודיים: מסע יהודי–ייעודי "קדש חייך", מסע משואה לתקומה, מסע ישראלי, הכתרת רבנית פורים, מפעלי חסד מגוונים • צוות מדריכות משמעותי בשירות לאומי מקור השראה "עלינו ליצור יחידים גדולים בעלי שיעור קומה משוכללת אשר בצאתם אל העם ישפיעו לא רק (הרב מ.צ. נריה)ע"י לימוד, כי אם ע"י קסם אישיותם, ע"י טוהר נפשם וקדושת נשמתם." תמונות מספרות
20 הרב ליאור צ'קוטאי | מנהל 650 | מספר תלמידים 4 עמק זבולון | כתובת www.amitmodiin.org | אתר ההבטחה החינוכית שלנו בית החינוך לומד דתי ערכי בעל רוחב דעת ויראת שמיים.אמית מודיעין הינו תיכון שש שנתי המצמיח תוך התחדשות פדגוגית וחיי יצירה, מחנך לחיבורים בינאישיים, למצוינות אישית ולימודיתחותר ואידיאולוגי המעודד בחירה יוזמה ומציאת הנתיב הייחודי לכל פיתוח קשרים חברתיים, חינוך אישי תלמיד תוך מתן כבוד לכלל באי קהילת בית החינוך. המרחיבה את הדעת ומובילה להישגים, בשילוב של מצוינות לימודית, דתית וערכיתאנו מאמינים הגשמה, וקיום מצוות עם יראת שמיים ותרומה למדינה ולעם. שיתוף מהעשייה הייחודית באמית מודיעין התורה מחוברת לחיים והיא חלק משמעותי בבניית האישיות של התלמידים. תורת חיים - יש דגש בהוראת מקצועות הקודש על אהבה וחיבור של התלמיד לתורה לצד רכישת ידע כלים ומיומנויות בלימודי הקודש. לכל אדם יש נתיב מיוחד בלימוד התורה ולכן בלימודי הגמרא קיימים אצלנו מסלולי לימוד ייחודים לצד מגוון רחב של סיירות קודש ותוכנית אורייתא בהם התלמידים משתתפים, לומדים ובונים אישיות. בית החינוך אמית מודיעין נבחר ע"י רשת אמית להיות שותף תוכנית המאיצים של רשת אמית - בתוכנית פדגוגית ייחודית בה כל תלמיד בוחר את סגנון הלמידה שמתאים לו. נבנתה תוכנית לימוד עשירה וחדשנית הכוללת תוכנות למידה ייעודיות דיגיטליות המותאמות ללמידה אישית וקבוצתית בשילוב בינה מלאכותית. במסגרת תוכנית המאיצים קיימת באמית מודיעין תוכנית מיוחדת של אימון וצמיחה אימון וצמיחה - בה כל תלמיד בחטיבת הביניים מקבל מנטור אישי לעבודה אישית וקבוצתית. בתוכנית התלמידים מציבים מטרות ולומדים על הכוחות שקיימים בהם להגשמת כל חלום וכל מטרה. באמית מודיעין השמים הם הגבול ולכל תלמיד יש את היכולת למקסם את עצמו. מצוינות לימודית – בזכות האוירה המעודדת צמיחה ובזכות הצוות החינוכי הכי טוב בעיר התלמידים מגיעים להשגים הכי טובים בעיר ע"פ הערכות משרד החינוך בכל הפרמטרים. באמית מודיעין כל תלמיד לומד ומתפתח בשתי מגמות מדעיות וטכנולוגיות בתוך שעות המערכת לצד הצטיינות בתוכניות אקדמיות מגוונות כמו לימודי תואר ראשון של אקדמיה בתיכון, תוכנית אלפא, אידאה ועוד. "כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות" (ברכות נח). באמית מודיעין יש לכל נבחרות וחוגים - תלמיד את האפשרות למקסם את עצמו במה שהקב"ה חנן אותו ובמה שהוא מיוחד ומצטיין בו. בחטיבת הביניים כל תלמיד מתנסה במגוון רחב של תוכניות העשרה: מנהיגות על גלגלים, ג'ודו, תלת מימד, ע"ש סאתקר אמי"ת מודיעין בנים בית של מצוינות - לימודית, דתית וערכית
21 צילום, תכנות מחשבים ועוד. בתיכון התלמיד בוחר נבחרת: רובוטיקה, משצים, סייבר, דיבייט, כושר קרבי, מוזיקה, רואים עולם, כדורסל, נגרות, כדורגל ועוד. על יום שיחות אישיות. פעמיים בשנה עוצרים לרגע את שגרת הלימוד על מה לא הייתם מוותרים? וכל קהילת בית הספר, התלמידים והצוות החינוכי יושבים ומדברים בגובה העיניים והלב. השיח פתוח ומגוון ועוסק בשלל הנושאים המקיפים את עולמו של התלמיד, חברים ומשפחה, לימודים, התמודדויות, הצלחות, חלומות לעתיד ועוד. מקור השראה הבוגרים שלנו שגדלו וצמחו בבית הספר ובשנה האחרונה נלחמים בגבורה ומגינים בגופם וברוחם על עם ישראל. תלמידי אמית מודיעין ממשיכים במסגרות המשך תורניות ומתמלאים בערכים וברוח ישראל. תמונות מספרות העמקה בקודש ובלימודים תכנית בית מדרש – תורניים מתוך בחירה וחוויה של העמקה, סקרנות וחיבור לערכים. בבית החינוך קיימות נבחרות נבחרות הרובוטיקה – רובוטיקה בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה. הנבחרות מקצועיות מאד ומגובשות וגורפות פרסים ארציים ובינלאומיים רבים. התלמידים מקבלים משימת מנהיגות על גלגלים - רכיבה קבוצתית תוך דגש על הגיבוש ועבודת צוות. הנאה גדולה תוך כדי גיבוש ולמידה. מכיתה ז ועד מסגרות ליווי אישי לכל תלמיד - ההמשך: ישיבת הסדר, מכינות ושירות צבאי משמעותי.
22 הרב ד"ר ועו"ד שמואל רוזנבלום | ראש הישיבה 995 | מספר תלמידים 4 ראובן | כתובת www.ybalm.co.il | אתר הישיבה ההבטחה החינוכית שלנו שמחת חיים, ותחושת שליחות מלווה את כל העשייה החינוכית שלנו. חיוך, חיבוק והלימת לבבות בין דוריות מאפשרות בניה רוחנית והתקדמות לימודית וערכית לנערים הצעירים. בישיבה תפגשו תלמיד ותלמיד. אנחנו תופרים לכל תלמיד "חליפה אישית", כלעם צוות אכפתי מקצועי וחם הרואה כדי שיוכל להתקדם ולהתעצם בעולם הרוח ובמצוינות לימודית. זו הסיבה שבשנה"ל תשע"ט, מבין מגוון התוכניות והאפשרויות, הרמה הלימודית ישיבת הלפיד בפרס חינוך ארצי.מאות מוסדות, זכתה והתוכנית החברתית העשירה הם הבסיס להצלחה שלנו. הקשר האישי החם, האווירה הישיבתית והשמחה שבאוויר הם המצע שבהם הנערים גדלים ומתפתחים. ברוך ה' עם תעודת בגרות מעולה, זוכים הבוגרים להמשיך בישיבות הסדר ובמכינות ולעשות שירות צבאי משמעותי. ישיבת הלפיד, של עם ישראל השב לארצו. לפיד המנהיגותבעיר העתיד בונה את דור המחר הנושא את שיתוף מהעשייה הייחודית בישיבת הלפיד אפשר כבר בכיתה ז' להתחיל ולהקיף את התנ"ך בתוכנית לימודית סיירת תנ"ך: ייחודית ולצאת לשטח, כדי לחוות את סיפורי התנ"ך ואת גיבוריו במקום בו התרחשו האירועים פרקים בשבוע וסיור כייפי המעמיק את חווית הלמידה. 6 עד 3 הגדולים. השיטה לימוד בקיאות של בישיבת הלפיד אפשר להתחיל בז' ללמוד בקבוצת האצה שכבתית במתמטיקה ולסיים המאיצים: יח"ל במתמטיקה בכיתה י'. זוהי תוכנית ייחודית שבנתה הישיבה עם הצוות 5 את הבגרות ב של מתמטיקה כדי ל'העיף' את מי שרוצה קדימה: "השמיים הם הגבול" עוד תוכניות מצויינות שמתחילות כבר בז' עתודה מדעית טכנולוגית ותוכנית אמירים. בישיבת הלפיד אפשר כבר מכיתה ז' להצטרף לנבחרת הרובוטיקה ולגדול מציתים את הדמיון: איתה. נבחרת זו עם מעבדה משוכללת הגיעה למקום השני בעולם. אפשר להיות חלק מנבחרת הכדור-סל של הישיבה שזכתה במקום השלישי בנבחרות בתי הספר הדתיים בארץ או להצטרף לאחד מהרכבים המוזיקאליים ולהמשיך לבגרות מלאה במגמת מוסיקה. בישיבת הלפיד ההורים שותפים לתהליך החינוכי ביחד עם הבנים בערבי הורים קהילתיות וחוויה: מושקעים, מסעות משותפים: כמו מסע בר מצווה בין יומיים לירושלים בז' עם האבות ומסע אימהות בח'. אירועים לכל קהילת מודיעין כמו ליל הושענה רבה ויום העצמאות. כל שכבה זוכה טיולים שנתיים שבתות ועוד הרבה שטח וחוויה. 4 - ל ישיבת בנ"ע לפיד מודיעין
23 רק בישיבת הלפיד מכיתה ז' מסלול צורבא עם תוכנית מיוחדת לגדול מצוינות מבית הלפיד: בתורה. רק בלפיד מגוון עצום של מגמות ותוכניות ייחודיות שחלקם אנדמיות ואינם קיימות באף מוסד מקביל: מגמת משפטים, הנדסת תוכנה, אלקטרוניקה, ערבית, שיווק וניהול ומוסיקה. כל זה לצד מגמות כמו: פיסיקה, ביולוגיה, כימיה, מחשבים, תקשורת, מחשבת ישראל-ספרות, צרפתית וגאוגרפיה. בנוסף: אקדמיה בתיכון, אלפא ועוד כי עם הלפיד השמיים הם הגבול. השמים הם הגבול גם בתחום הספורט. מעבר לכדור רגל, אתלטיקה. מי גוף בריא: כיתת ספורט: אימונים בשבוע ועוד משחק מדי פעם 2 ' שמעוניין ורוצה מתמקצעים בכדורסל. כבר מכיתה ז החבורה ממשיכה בשנות התיכון ל"מגמת על" בספורט. מקור השראה (הרק קוק)"בן אדם עלה למעלה עלה כי יש לך כנפי רוח" תמונות מספרות פרס חינוך ארצי משר החינוך לישיבת הלפיד מחוץ לקופסא במרכז החדשות למידה אחרת - והיזמות של הישיבה ליל הושענה רבה לימוד וחוויה ישיבה קהילתית - איש מקהילת מודיעין 3,000 עם שבתות וסיורים רבים אווירה ים של גיבשונים - וערכים בשטח
24 ליאת כהן-וגשל | מנהלת 734 | מספר תלמידות 27 /צפוי מעבר לרח' אריאל שרון 33 משה דיין | כתובת | אתר ההבטחה החינוכית שלנו הובלת הבנות ללימוד ואהבת התורה, מימוש והגשמה עצמית, מצוינות ויצירתיות. העצמת הבנות ועידודן במטרה להשפיע ולשנות את העולם, להיות מנהיגות בתורה, מדע ויצירה. כל זאת תוך אמונה בה', הקשבה לרצון הפנימי של כל אחת ופיתוח תחושת המסוגלות שלה על מנת שתוכלנה לתרום לחברה, ללמוד, לחקור, לברר, לדרוש, ליצור ולגלות. שיתוף מהעשייה הייחודית לימודי הקודש במדרשה נלמדים מתוך רצון להאהיב את התורה על הבנות ולחשוף אותן לדרך השתלשלות המסורת וההלכה מימי אבותינו ועד ימינו. • לימודי גמרא, אימון באמונה, בית מדרש יוצר, בגרות תוכניות ייחודיות בלימודי הקודש - בלימודי קודש, בית מדרש רשות - "תדרשי" לבנות החט"ב ותוכנית "מעלות בקודש" לבנות החטיבה העליונה. • בגרות איכותית ברמה גבוהה. שילוב של שתי מגמות מדעית ואומנותית לכל מצוינות לימודית – הבנות. אפשרות בחירה החל מכיתה ז' במגוון תחומים. לימודי קודש מורחבים ברמה גבוהה. • שבתות סמינריון, טיולים שנתיים, סיורים לימודיים, מסעות, שיחות התחום החברתי-ערכי - מעוררות השראה, מדרש חודש, התנדבויות, ערבי הורים ובנות ושיתופי פעולה עם העולם שבחוץ (אקוסיסטם) כדי ליצור תחושת שייכות, אהבת הארץ והאדם וערכים נוספים וכל זאת בחיבור לנעשה בתוך הכיתות. מדרשת אמי"ת בנות מודיעין נולדת להשפיע!
25 מקור השראה "היום בו נולדת הוא היום בו הקדוש ברוך הוא החליט שהעולם לא יכול להתקיים בלעדייך" (ר' נחמן מברסלב) תמונות מספרות טקס סיום יב' מחוברות לעם ולארץ מגמת מחול תורת חיים
זהויות בתי ספר על-יסודיים ייחודיים/ על אזוריים
28 מירב נירהוד | מנהלת ועד י"ב) 3 (מגיל 440 | מספר תלמידים 3 עמק בית שאן | כתובת www.democrati.co.il | אתר בית הספר ההבטחה החינוכית שלנו אנו מקיימים קהילה שוויונית המאמינה בבחירה ולקיחת אחריות, הדוגלת בחירות ובכבוד האדם, ביכולתו ובזכותו הטבעית של כל אדם לנהל את חייו. אנו מאמינים כי אדם המודע לעצמו, אדם שאינו מפחד להתנסות ולטעות, אדם היודע לבחור ומאמין ביכולותיו ובאפשרות שלו להשפיע על העולם בו הוא חי, יגדל להיות בוגר מעורב, משפיע ומאושר. בית הספר מתנהל על פי עקרונות החינוך הדמוקרטי, שבעיקרם: • בית ספר מתנהל כקהילה המנהלת את עצמה, בשיתוף תלמידים, הורים והצוות החינוכי • למידה משמעותית מתרחשת במרחבים רבים של עשייה רב גילית, חברתית, אישית, קוגנטיבית וערכית, ובתחומי תוכן רחבים • בחירה כמרכיב מרכזי בתהליך התפתחות אישי של ילד היוצרת מוטיבציה פנימית, מודעות ובונה יכולת של לקיחת אחריות • פיתוח מיומנויות של דיאלוג, הקשבה, רפלקציה וקשר אישי משמעותי עם מבוגרים • דגש על תהליכים חינוכיים אישיים ארוכי טווח, בנית תחושת מסוגלות ומודעות עצמית ככלי מרכזי ביצירת חיים משמעותיים שיתוף מהעשייה הייחודית • לכל תלמיד יש חונך אישי מצוות בית הספר המלווה אותו בתהליכים משמעותיים בחייו.חונכות: • מנגנונים דמוקרטיים - פרלמנט, וועדות, בהם שותפים תלמידים, הורים ומורים שוויון וחירות: לניהול משותף של בית הספר. • תהליכי למידה מתוך בחירה אישית, במגוון עולמות תוכן וסגנונות למידה, למידה במובנה הרחב: מוכווני תהליך ונותנים מקום לביטוי אישי ולשונות בין התלמידים. • בית הספר נותן מקום נרחב ליוזמות של תלמידים בתחומים שונים, יזמות ומעורבות חברתית: ובפרט לכאלו המקדמות ערכים של מעורבות, השפעה ומודעות חברתית. ע"ש נדב "דמוקרטי" החינוך הדמוקרטי - בחירה, כבוד וחירות, פיתוח מודעות אישית וניהול עצמי
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=